شناسهٔ خبر: 30665450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هشدار پلیس فتا به کلاهبرداری کانال‌های تلگرامی صیغه‌یاب

رئیس پلیس فتای مازندران از شناسایی و دستگیری دو متهم به کلاهبرداری اینترنتی با استفاده از کانال تلگرامی صیغه یاب در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حسن محمدنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا اعلام کرد، با عضویت در کانال تلگرامی صیغه‌یابی و پرداخت 50 هزار ریال برای خرید نرم‌افزار از طریق درگاه جعلی بانکی که در کانال بوده از وی 430 میلیون ریال کلاهبرداری شده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مال‌باخته و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق شدند، متهم به کلاهبرداری اینترنتی اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های جنوب کشور را شناسایی کنند و با هماهنگی قضائی این فرد را در آن شهرستان دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای مازندران اظهار کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی با آی دی مشخص آشنا شدم و به من پیشنهاد پولشوئی از حساب اشخاصی که هک کرده را داده و من نیز با استفاده از اطلاعات حساب بانکی که برام ارسال می‌کرد اقدام به انتقال وجوه می‌کردم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات با شناسایی همدست متهم این فرد را دستگیر کردند و در بازرسی از منزل وی تعدادی سیم کارت، گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه‌ای کشف شد.

محمدنژاد افزود: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان مرد از اواخر تابستان سال جاری با طراحی نرم افزارهای صیغه یاب، ماهواره جیبی و ایجاد درگاه جعلی بانکی بر روی آنها و انتشار آن در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی اقدام به اخذ اطلاعات حساب بانکی اشخاص و سپس کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب آنان می‌کردم.
وی با اشاره به شناسایی و کشف اطلاعات حساب بانکی بیش از یک هزار و 769 شهروند از سیستم‌های رایانه‌ای که این افراد از آنان کلاهبرداری یا قصد کلاهبرداری داشته‌اند به شهروندان هشدار داد: از عضویت در اینگونه کانال‌ها جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما