شناسهٔ خبر: 30664905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اعلام جدایی بخشی از ارتش ونزوئلا از مادورو

گروهی از نظامیان ونزوئلا عصر روز گذشته- چهارشنبه- با اعلام جدائی از رئیس جمهوری این کشور بر پیروی از رئیس پارلمان جدید تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، گروهی از نظامیان ونزوئلا اعلام کردند که از «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری این کشور جدا شده و به «خوان گوایدو» رئیس جدید پارلمان پیوسته‌اند.

به گزارش شبکه «ان تی ان ۲۴»، «خوزه هدلجو» ژنرال ارتش ونزوئلا با قرائت اعلامیه جدائی تأکید کرد وی که به اتهام  توطئه علیه دولت حبس شده بود،  از زندان گریخته است.

این شبکه اعلام کرد که به دستور مادورو این افسر مذکور و برخی از متحدانش از صفوف نیروهای مسلح به اتهام توطئه علیه مقام‌های ونزوئلا اخراج شدند.

خوزه هدلجوگفت: «ما مادورو را به عنوان رئیس جمهور کشور به رسمیت نمی‌شناسیم و به جامعه جهانی هشدار می‌دهیم که پست ریاست جمهوری در ونزوئلا غصب شده است».

این نظامیان با به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کردند: «ما تصمیماتی را که وی در قالب قانون برای بازگشت نظام قانونی اتخاذ می‌کند، ‌تایید می‌کنیم».

 ونزوئلا شاهد تنش شدید بین مادورو و پارلمان این کشور است که اکثریت مخالف بر آن حاکم هستنند.

مادورو اعلام کرد که فعالیت خود را در اعتراض به اقدام پارلمان برای عفو عمومی نظامیان و شهروندانی که در بازگشت نظام دموکراسی در ونزوئلا مشارکت خواهند داشت،‌ متوقف کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما