شناسهٔ خبر: 30663407 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

گفت‌وگوی فوتبالی با اسطوره کشتی فرنگی؛

حمید سوریان: فوتبالیست‌ها می‌توانند غرور ملی را در مردم تقویت کنند

اسطوره کشتی فرنگی ایران درباره حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا گفت: عربستان در این دوره تیم بسیار خوبی نشان داده و حدس می‌زنم که بازی فینال را مقابل عربستان برگزار می‌کنیم و با شکست این تیم قهرمان می‌شویم.

صاحب‌خبر -
حمید سوریان، دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک یکی از اسطوره‌های کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود. او پس از تغییرات در فدراسیون کشتی و بازگشت محمد بنا به‌عنوان سرمربی، صحبتی درخصوص این موارد نکرد و همچنان تمایلی به اظهار نظر در این باره ندارد. با این حال حضور تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها موضوعی است که او را سر ذوق می‌آورد و برای گفت‌وگوی فوتبالی کاملاً آماده است! حمید سوریان به موفقیت تیم ملی در این دوره از مسابقات جام ملت‌ها کاملاً خوشبین است. اسطوره کشتی ایران معتقد است پس از سال‌ها انتظار، تیم ملی قهرمان می‌شود و دل مردم را شاد می‌کند.
حمید سوریان صحبت‌هایش را با خبرنگار «ایران» این گونه شروع کرد: «تیم ملی بازیکنان جوان و شایسته‌ای دارد که همه جزو بهترین‌های ایران و حتی آسیا محسوب می‌شوند. مهدی ترابی، سردار آزمون و سایر نفراتی که در تیم ملی حضور دارند با هدایت مربی‌ای همچون کی‌روش می‌توانند بهترین نتایج را کسب کنند. این امیدواری وجود دارد و مردم از تیم ملی‌شان می‌خواهند که قهرمان جام ملت‌ها شود و تیم ملی توان رسیدن به این جایگاه را دارد.»
او در پاسخ به این سؤال که آیا بازی‌های جام ملت‌ها را تماشا می‌کند؟ بیان داشت: «حقیقتاً بیشتر درگیر امتحانات هستم و وقت زیادی برای تماشای بازی‌ها ندارم. البته بازی ایران و یمن را تماشا کردم اما نتوانستم بازی دوم تیم ملی مقابل ویتنام را ببینم، فقط بعد از امتحان خبر برد تیم ملی را شنیدم و خیلی خوشحال شدم.»
سوریان با اشاره به پیروزی 5 بر صفر ایران مقابل یمن ادامه داد: «تمام گل‌هایی که بچه‌ها در آن بازی به ثمر رساندند، زیبا بود اما از نظر من شوتی که مهدی ترابی زد و توپ به تیر دروازه برخورد کرد، صحنه بسیار زیبایی بود و آن صحنه از تمامی گل‌هایی که به ثمر رسید، زیباتر بود.‌ ای کاش شوت ترابی گل می‌شد. تیم ملی با برد مقابل یمن شروع خوبی داشت و در واقع شروع خوب در یک تورنمنت چه در کشتی و فوتبال چه در رشته‌های دیگر، تأثیرگذار و روحیه بخش است.»
فرنگی کار نامدار و بازنشسته تیم ملی گفت: «با توجه به ظرفیت بالایی که تیم ملی دارد قطعاً می‌تواند در مراحل بالاتر حضور یابد و بعد از گذشت 43 سال، قهرمان جام ملت‌ها شود. 43 سال زمان بسیار زیادی است و این دوره از جام ملت‌ها نوبت ایران است که قهرمان شود. فوتبالیست‌ها می‌توانند با قهرمانی در این جام غرور ملی را در مردم تقویت کنند.»
سوریان علاقه زیادی به فوتبال دارد و به گفته خودش سعی می‌کند تمامی بازی‌های تیم ملی را تماشا کند: «همیشه به‌عنوان یک هوادار اخبار تیم ملی را پیگیری می‌کنم و اطلاعاتی نسبت به این رشته دارم اما اطلاعات خیلی از مردم ما که فوتبالدوست هستند، بسیار بالاتر از من است. بیشتر مردم کشورمان اطلاعات زیادی از فوتبال دارند تا حدی که در مورد مسابقات کارشناسی و به جزئیات این رشته هم توجه می‌کنند. من علاقه‌مندانه این رشته را پیگیری می‌کنم چرا که نسبت به تیم ملی‌مان عِرق و تعصب دارم. امیدوارم فوتبالیست‌ها یک هدیه خوب به مردم بدهند چرا که فوتبال رشته‌ای است که می‌تواند مردم کشورمان را خوشحال کند، مردمی که با این شرایط بد اقتصادی چشم انتظار قهرمانی تیم ملی‌شان هستند.»
این فرنگی‌کار نامدار کشورمان به تعدادی از پیشکسوت‌ها علاقه بیشتری دارد: «علی پروین را به‌عنوان یکی از پیشکسوتان و بزرگان فوتبال کشورمان دوست دارم. علاوه بر او، امیر قلعه‌نویی، علی دایی و علی کریمی را دوست دارم و تمامی اخبار مربوط به آنها را پیگیری می‌کنم.»
سوریان درخصوص نقش کی‌روش در تیم ملی گفت: «نظرات در مورد کی‌روش متفاوت است. کی‌روش 8 سال است که در تیم ملی حضور دارد و با گذشت این همه سال و شرایطی که برای او فراهم شده، انتظار قهرمانی از تیم ملی منطقی است. دقیقاً نمی‌دانم که ترکیب جدول به چه صورت است و با چه تیم‌هایی امکان روبه‌رو شدن داریم. از نظر من عربستان در این دوره تیم بسیار خوبی نشان داده و حدس می‌زنم که بازی فینال را مقابل عربستان برگزار می‌کنیم و این تیم را شکست می‌دهیم و قهرمان می‌شویم.»/ روزنامه ایران
 

کلمات کلیدی

حمید سوریان

اسطوره کشتی فرنگی

فوتبالیست‌ها

نظر شما