شناسهٔ خبر: 30663095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیتکانلوی فاروج پایلوت اجرای طرح تحکیم خانواده شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست فرمانداری فاروج گفت: شهر تیتکانلو و روستاهای مایوان و چوکانلو در این شهرستان به عنوان مناطق پایلوت برای اجرای طرح های تحکیم خانواده انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

مسعود صادق تیتکانلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دلیل انتخاب این نواحی را بالا بودن آمار ازدواج در سنین پایین در آن عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ماه گذشته در فاروج 60 واقعه ازدواج و15 طلاق ثبت شده، افزود: به ازای هر 4 ازدواج، یک طلاق واقع شده که این آمار، با توجه به جمعیت 50 هزار نفری شهرستان، نگران کننده است.
وی، ازدواج در سنین پایین را یکی از علل افزایش طلاق دانست و گفت: با برگزاری نشست های تخصصی، مناطق مزبور با توجه به مشترک بودن معیار ازدواج های زودهنگام و بالا بودن آمار طلاق به عنوان پایلوت اجرای طرح های تحکیم بنیان خانواده برگزیده شدند.
وی افزود: بر این اساس آموزش مشاوران فعال در حوزه مهارتهای زندگی و تحکیم بنیان خانواده و اعضای شورای حل اختلاف، ظرف 10 روز آینده در دستور کار قرار گرفته است.
صادق گفت: بعد از برگزاری این دوره آموزشی، این مشاوران باید مهارت های لازم را به دانش آموزان دختر متاهل در 3 نقطه پیش بینی شده، ارائه دهند.
سرپرست فرمانداری فاروج اضافه کرد: ارائه مهارتهای زندگی به تمام دختران پایه ششم ابتدایی و متوسطه اول و دوم هم در دستور کار است.
وی گفت: آموزش بعد از ازدواج هم اجباری شده و دفترخانه های ثبت هم اسناد ازدواج را تنها در قبال ارائه گواهینامه حضور در این کلاس ها ارائه می دهند.
وی افزود: ارائه تسهیلات ازدواج از سوی بانک ها نیز منوط به دریافت گواهینامه آموزشی مزبور شده است.
شهرستان فاروج براساس تقسیمات کشوری دارای 2 شهر و 82 روستا و آبادی است.
شهر تیتکانلو مرکز بخش خبوشان است و روستاهای مایوان و چوکانلو از توابع دهستان شاه جهان در بخش مرکزی این شهرستان واقع هستند.
7187/5132

نظر شما