شناسهٔ خبر: 30663062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش مجلس به اظهارات نتانیاهو و پمپئو: فعالیت‌های موشکی ایران به هیچ کشوری ارتباط ندارد

ایسنا نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی کاملا داخلی است»، گفت‌: فعالیت‌های موشکی ایران به هیچ کشور دیگری ارتباط ندارد.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره پرتاب ماهواره "پیام"، اظهار کرد: آزمایش اخیر پرتاب ماهواره دستاورد علمی و پژوهشی کشور است که همه کشورها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند. آنها نیز در آزمایشاتشان با مشکلاتی مواجه شده که بعد از بارها پرتاب به موفقیت و تکنولوژی دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران موضوعی کاملا دفاعی و مربوط به امور داخلی کشورمان است که به هیچ کشور و مرجع دیگری ارتباطی ندارد. بنابراین رژیم صهیونیستی و آمریکا حق دخالت در حوزه دفاعی کشور ما را نداشته چون این موضوع ملی و داخلی است و به کسی هم اجازه دخالت در آن را نمی‌دهیم و هر اقدامی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایطی نسبت به آزمایش پرتاب ماهواره ایران اعلام موضع کرده‌اند که برخی از کشورها در منطقه خاورمیانه بیش از 300 کلاهک هسته ای داشته و برای جامعه بشریت خطر آفرین نیستند. آنها عضو NPT و هیچ معاهده بین‌المللی هم نمی باشند، اما به راحتی هر اقدامی انجام داده و هیچ واکنشی از سوی  کشورهای دیگر نسبت به این موضوع ندارند. از آن سو جمهوری اسلامی ایران با کوچک ترین حرکت با سر و صداها مواجه می‌شود که اینها همه نشان از سیاست یک بام و دو هوا را دارد.

بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر "سیمرغ" و عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره "پیام" در جایگاه خود، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است. همچنین نتانیاهو هم در ادعایی عنوان کرد که هدف ایران از این کار پوششی برای توسعه موشک‌های بالستیک است.

214219

نظر شما