شناسهٔ خبر: 30662957 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اژه‌ای: رئیس جدید قوه به طور قطعی مشخص نشده

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، سخنگوی قوه قضائیه در برنامه بدون توقف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معمولا رئیس بعدی قوه قضائیه از شورای نگهبان انتخاب شده و بعد از اینکه دوره ریاست قوه قضائیه به اتمام می‌رسد مجددا عرفی شده که به شورای نگهبان بر می‌گردد، آیا علت خاصی دارد؟ گفت: خیر علت خاصی ندارد که حتما رئیس قوه قضائیه از شورای نگهبان بیاید یا احیانا بعد از ریاست قوه حتما به شورای نگهبان برود. این موضوع تقریبا شاید تصادفی بوده و شخصیت‌هایی که در شورای نگهبان و یا در قوه قضائیه بوده‌اند واجد شرایط بودند و به این دلیل انتخاب شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای درباره سازوکار تعیین رئیس قوه قضائیه، اظهار کرد: طبق قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری به مدت ۵ سال منصوب می‌شود و در طول سنوات گذشته و تصدی این سمت توسط آیت‌ا... آملی لاریجانی، دو دوره ۵ ساله شد و الان ۵ سال دوم تقریبا رو به اتمام است و با توجه به تشخیصی که داده شد، آیت‌ا... آملی لاریجانی به سمت ریاست مجمع تشخیص نظام و همچنین عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شدند و طبیعتا دوره بعدی شخص دیگری مسئولیت قوه قضائیه را به عهده خواهد گرفت.

او درباره اینکه آیا رئیس بعدی قوه قضائیه مشخص شده است، گفت: هنوز تا جایی که بنده خبر دارم به صورت قطعی کسی مشخص نشده است، طبیعتا وقتی ریاست قوه قضائیه تعیین شد همه در جریان قرار می‌گیرند. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا شما خودتان جزو گزینه‌های ریاست قوه هستید، گفت: خیر بنده قطعا جزو گزینه‌ها نیستم. محسنی اژه‌ای افزود: یکی از اهداف مهم نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق عدالت در ابعاد مختلف مخصوصا عدالت اجتماعی است. قدم‌های بسیار خوبی در این ۴۰سال در رابطه با عدالت اجتماعی برداشته شده است.

او ادامه داد: البته معتقدم هنوز جا دارد که در دوره ریاست بعدی قوه قضائیه نسبت به تحقق عدالت اجتماعی به صورت بالاتر و کامل‌تر برنامه‌ریزی شود. البته این اظهاراتم به این معنا نیست که عدالت نداریم، بلکه باید این عدالت ارتقا یابد و این مساله یکی از مواردی است که باید ‌سازوکار آن دیده شود و اگر نیازی به قانون است لایحه ارائه دهند و اگر نیازی به تغییر ساختار است، ساختار دهند و اگر نیاز به تربیت نیروی انسانی است مورد توجه قرار دهند و هر اقدامی که می‌شود انجام داد که برای مردم تحقق یکی از اهداف نظام که عدالت در همه ابعاد به خصوص عدالت اجتماعی است، محسوس و ملموس باشد.

نظر شما