شناسهٔ خبر: 30662930 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

456 دانش آموز دختر ابرکوه سن تکلیف خود را جشن گرفتند

یزد - ایرنا - مراسم جشن تکلیف 456 دانش آموز دختر سال سوم ابتدایی شهر ابرکوه چهارشنبه شب با حضور امام‌ جمعه ، رئیس آموزش‌ و پرورش و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

معاون پرورشی و تربیت‌ بدنی اداره آموزش‌ و پرورش ابرکوه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنها هم اکنون در 28 مدرسه دخترانه تحصیل می کنند.
محمدعلی شکیبا بابیان اینکه نماز بهترین وسیله برای ارتباط باخداست، اظهار کرد: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است.
وی بیان کرد: اگر دختران از 9 سالگی و پسران از 15 سالگی نسبت به انجام فرایض و واجبات دینی خود تلاش کنند ، هیچ‌گاه اسیر هواهای نفسانی نخواهند ‌شد.
این مسئول ادامه داد: دانش آموزان با بهره‌گیری از نماز و احکام دینی و توسل به اهل‌بیت می‌توانند در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مصون بمانند.
وی اضافه کرد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی ، موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم ، اهمیت حفظ حجاب برای دختران ، خواندن قرآن و گرفتن روزه را سرلوحه کارهای خود قرار خواهند داد.
معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش ابرکوه افزود: تمسک جوانان و نوجوانان به آموزه‌های اسلامی و اجرای درست احکام الهی یکی از ضرورت هاست .
در سال تحصیلی 98- 97، حدود 9 هزار نفر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

نظر شما