شناسهٔ خبر: 30662777 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون مجمع خیرین سلامت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احداث بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی در تهران/ ساخت همراه سرا در ۳ بیمارستان بزرگ پایتخت

طباطبایی گفت: خیرین سلامت ساخت همراه سرا در سه بیمارستان بزرگ پایتخت را به عهده دارد.

صاحب‌خبر -

طباطبایی معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور در گفتگو حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت کشور بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ۱۰ سال پیش با هدف مشارکت مردم در حوزه سلامت راه اندازی شد و بنا بر فرمایش رهبری هرجا مردم در موضوعی ورود پیدا کرده باشند آن مسئله از پیشرفت بیشتری داشته است

وی ادامه داد: مجمع خیرین سلامت تا به امروز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان از مشارکت های مردمی جمع آوری کرده است به طوری که در سال گذشته علی رقم مشکلات اقتصادی مردم  حدود هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کرده اند و این مسئله نشان دهنده حضور مردم در همه عرصه ها به خصوص حوزه بهداشت و درمان است.

معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور اظهار کرد: کمک هزار میلیاردی مردم در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور قرار داده شده است و خیرین سلامت بیمارستان ها و مراکز درمانی زیادی در مناطق محروم احداث یا تجهیز شده است به طوری که بیش از ۴ هزار درمانگاه یا بیمارستان طی مدت ۱۰ سال ساخته  یا تجهیز شده است.

طباطبایی اظهار کرد: خیرین سلامت علاقه زیادی به فعالیت و ساخت درمانگاه و تجهیز بیمارستان در مناطق محروم و حاشیه شهر ها دارند و در این زمینه اقدامات موثری را انجام داده اند.

وی بیان کرد: خیرین سلامت در استان تهران ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی را به عهده دارد و همچنین خیرین سلامت اقدام به باز سازی بیمارستان امیراعلم کرده اند.

معاون مشارکت های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور عنوان کرد: خیرین سلامت کار ساخت درمانگاه تخصصی بیمارستان روزبه تهران را بر عهده گرفته اند و به طور کلی مجمع خیرین تعامل خوبی با سایر ارگان ها به ویژه وزارت بهداشت دارد.

ساخت بیش از ۴ هزار درمانگاه طی ده سال بوسیله مجمع خیرین سلامت/ احداث بیارستان ۲۵۵ تختخوابی در استان تهران

طباطبایی گفت: در بحث پژوهش و تحقیق کار های خوبی به وسیله خیرین سلامت انجام می شود و موضوع پیشگیری یکی از اقدامات جدی اخیر خیرین سلامت در سراسر کشور بوده و سعی ما این است که خیرین سلامت در این عرصه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین مجمع خیرین سلامت اقدامات مهمی در زمینه به روز رسانی تجهیزات و ملزومات مصرفی مراکز درمانی انجام داده و امروزه کار های خوبی مانند ساخت همراه سرا و مقاوم سازی بیمارستان های سراسر کشور انجام داده است.

طباطبایی اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت همراه سرایی های برای بیمارستان های شهدای تجریش، شریعتی و امام خمینی ساخته که این ساختمان ها دارای سوئیت های مجهز و همه امکانات زندگی در آن اجرا شده است.

وی افزود: ادامه داد: خیرین سلامت اقدام به ساخت اتاق عمل همچنین تجهیز وسایل عمل جراحی و ملزومات پزشکی را کرده اند و در این راستا میزان مشارکت مردمی و جلب کمک های آنها از رشد قابل توجهی برخوردار است.

ساخت بیش از ۴ هزار درمانگاه طی ده سال بوسیله مجمع خیرین سلامت/ احداث بیارستان ۲۵۵ تختخوابی در استان تهران

طباطبایی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و به دلیل آنکه از شهرستان برای درمان بیماری یکی از اعضای خانواده خود به تهران مهاجرت می کنند و به همین دلیل ساخت همراه سرا امروزه به یکی از ضروریات بیمارستان ها و مراکز درمانی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ساخت همراه سرا باعث جلوگیری از اسکان همراهان بیمار در فضای سبز و حتی پیاده رو های اطراف بیمارستان ها و مراکز درمانی می شود و خیرین حوزه سلامت بیش از ۵ هزار میلیارد تومان در این زمینه کمک کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما