شناسهٔ خبر: 30662202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مرور اخبار مهم اجتماعی هفته؛

هواپیما در قلب ویلا فرود آمد/ آمار دزدان بالا رفت/ شهادت یک آتش‌نشان

در این گزارش مروری بر اخبار مهم اجتماعی هفته داریم . اخباری وقایع و اتفاقات تا قانون هایی که در دست تصویب است .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفته گذشته اخبار حادثه و اتفاق صفحات اجتماعی رسانه‌ها را در برگرفت. سقوط هواپیما، آمار تصادفات جاده‌ای و مجروحیت‌ها، شهادت آتش نشان فداکار، آزار کودکان کار، بالا رفتن آمار دزدان بار اولی ... از جمله این اتفاقات بود. در ادامه به مهمترین این اخبار نگاهی داشته‌ایم.

رکورد زدن ایرانی ها در نابودی خاک

داوود افشار، کارشناس مسئول آبخیزداری و ناظر پروژه‌های فاقد سد سازمان جنگل‌ها در بازدید و ارزیابی پروژه های آبخیزداری شهرستان کلاردشت اظهار کرد: میزان فرسایش خاک در کشور 2 میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.

مامور شهرداری کودکان را آزار داد

یکی از پیمانکاران شهرداری کرمان اول هفته جاری دو کودک گلفروش را مجبور کرد گل‌هایی که برای فروش در دست داشتند ، بخورند! و از تصویر آزار و اذیت این کودکان فیلم گرفت. با انتشار این فیلم در فضای مجازی، شهردار کرمان اعلام کرد پیمانکار را اخراج کرده و از کودکان به طور حضوری  عذرخواهی کرد. البته فعالان اجتماعی و حقوقی  معتقد هستند عمل این پیمانکار از مصادیق کودک آزاری است و باید برخورد قانونی با وی شود.

طرح زوج و فرد بی فایده است

بنابر اعلام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، برآیند جلسه شورای عالی ترافیک پایتخت براین بود که طرح زوج و فرد کارآیی ندارد. نتیجه نشست مدیران شهری با شهردار تهران این بود که شیوه کنونی اجرای طرح زوج یا فرد کارآیی خود را از دست داده و نه‌ تنها تأثیری بر حجم ترافیک و آلودگی هوا ندارد، بلکه اثر معکوس هم داشته و نیاز به راهکارهای جایگزین آن وجود دارد.

سقوط هواپیما در شهرک مسکونی

یک فروند هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۰۷ در فردیس کرج دچار سانحه شد. این هواپیما که متعلق به نیروی هوایی ارتش ایران بود، حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۲۴ دی ماه پس از سانحه هنگام فرود در فرودگاه فتح در نزدیکی صفادشت کرج آتش گرفت. از ۱۶ سرنشین هواپیمای سانحه دیده، تنها یک نفر زنده مانده و ۱۵ تن دیگر کشته شده‌اند. بار این هواپیما گوشت بود.

آتش نشان شهید شد

شهید احسان جامعی روز یکشنبه (۲۳ دی ماه) در حین انجام عملیات‌ آتش‌نشانی در شهرک صنعتی بهارستان، واقع در خیابان خاوران به علت برخورد نردبان با کابل فشار قوی در پایان مأموریت دچار سانحه شد. شدت جراحت ناشی از فشار برق به قدری بود که این آتش‌نشان در همان دقایق اولیه جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.

قانون ازدواج تسهیل می شود

سکینه سیف جمالی، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزرات ورزش و جوانان اعلام کرد: با برگزاری جلسات برای اصلاحیه قانون تسهیل ازدواج به زودی این قانون تعیین تکلیف خواهد شد.

سارقان بار اولی رو به افزایش

جانشین فرمانده نیروی انتظامی (ناجا) گفت: در سال گذشته سرقت روند کاهشی داشت اما امسال به دلیل تشدید برخی مسائل مانند بیکاری، مشکلات اقتصادی و توسعه حاشیه نشینی این روند رو به افزایش گذاشته است؛ به طوری که سارقان بار اولی در حال افزایش هستند و باید در این زمینه فکری شود.

دانشجویان مجروح همچنان در بیمارستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رسیدگی به پرونده سانحه دانشجویان واحد علوم‌وتحقیقات دانشگاه آزاد تا دستیابی به نتیجه نهایی ادامه دارد. رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۸ نفر از دانشجویان سانحه علوم‌وتحقیقات همچنان در وضعیت بستری قرار دارند که امیدواریم به زودی سلامتی خودشان را کسب کنند.

تلفیق بیمه ازدواج دانشجویی با بیمه ازدواج جوانان

سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اکنون هم بیمه ازدواج جوانان و هم بیمه ازدواج جوانان دانشجو یک تجربه نیمه کاره است که با طرح موضوع و بررسی نقاط مثبت و منفی آن سعی می کنیم در حد توان آن را به کمال و پختگی برسانیم.

معابر تهران پولی نشد

اوایل هفته خبر پولی شدن معابر و تونل های شهر مطرح شد که در ادامه شهردار تهران اجرایی شدن این امر را منفی اعلام کرد و رییس پلیس پایتخت نیز  با تکذیب طرح "پولی شدن معابر "در عین حال گفت که مهمترین شرط ما در اجرای طرح‌ها آرامش و رضایت شهروندان است.

نظر شما