شناسهٔ خبر: 30661836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کرار؛ غول زرهی با قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در روز و شب

تانک کرار، دستاورد مهم نظامی تولید داخل محسوب می‌شود که قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک را در شب و روز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، تجهیزات و ادوات زرهی نقش مهمی در جنگ‌هایی که روی زمین اتفاق می‌افتند دارد. خودروهای زرهی در نبردهای زمینی برای حمل سربازان، تسلیحات و مقابله با دشمن مورد استفاده قرار می‌گیرند که تانک‌ها در این میان از جایگاه بالایی برخوردارند.

تانک کرار یک محصول کاملاً ایرانی است که در 22 اسفند 1395 برای اولین بار رونمایی شد؛ این تانک دارای ویژگی‌هایی است که آن را از تانک T-72S متمایز می‌سازد. کرار مجهز به سامانه فاصله‌یاب لیزری است و همچنین سیستم رایانه‌ای بالستیک بر روی آن نصب شده و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک را در شب و روز دارد.

همچنین باید قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری دقیق، امکان شلیک توسط توپچی و فرمانده از دو سایت موازی و دارا بودن سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی در شرایط مختلف را به این ویژگی‌ها افزود.

این تانک می‌تواند از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه عبور کند و حتی توانایی حرکت زیر آب را دارد. همچنین این غول زرهی به سامانه ناوبری و نمایش آن برای راننده تانک، حفاظت زرهی مقاوم برابر انواع سلاح‌های ضدزره و مخابرات و مدیریت صحنه نبرد دیجیتال و توانمندی در مقابله با جنگ‌های الکترونیکی مجهز است.

انتهای پیام/4079

 

نظر شما