شناسهٔ خبر: 30661822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

قاتل همچنان نزد ولیعهد سعودی محترم است

منابع غربی و عربی اعلام کردند که سعود القحطانی، مشاور به ظاهر برکنار شده دفتر پادشاهی عربستان همچنان در میان خاندان حاکم این کشور از نفوذ برخوردار است و به نیابت از محمد بن سلمان صحبت می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سعود القحطانی که به خاطر دست داشتن در قتل "جمال خاشقجی" روزنامه‌ نگار منتقد اکتبر از سمت خود به عنوان مشاور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برکنار شد، همچنان از نفوذ زیادی در میان خاندان حاکم سعودی برخوردار است.

شش منبع که به دلیل صحبت درباره مسائل حساس داخلی خواستند نامشان فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفتند، القحطانی که دست راست ولیعهد سعودی است همچنان به نیابت از دفتر سلطنتی فعالیت می‌کند.

به گفته این منابع، القحطانی همچنان با ولیعهد در ارتباط است و همچنان به صدور دستوراتی به تیمی محدود از خبرنگاران برای اینکه چه چیزی باید درباره سیاست عربستان بنویسند، ادامه می‌دهد و به نیابت از دفتر پادشاهی عربستان صحبت می‌کند.

القحطانی پیشتر مسؤول یک گروه رسانه‌ای اینترنتی بود که مامور بود وجهه عربستان را خوب جلوه داده و رویکرد رسمی عربستان را در خصوص مسائلی از جمله نزاع با قطر و امنیت و حقوق بشر در پیش بگیرند.

منابع مذکور اظهار کردند: مصونیتی که القحطانی از آن برخوردار است احتمالا اجرای تعهدات عربستان درباره مجازات مسؤولان قتل خاشقجی را با مشکل مواجه می‌کند.

سنای آمریکا دسامبر قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن سنا ولیعهد عربستان را مسئول قتل خاشقجی دانست.

این در حالی است که یک مسؤول عربستانی دیگر تاکید کرد که القحطانی هیچ گونه نقشی در دفتر پادشاهی عربستان ندارد و از زمانی که برکنار شده است، هیچ فعالیتی انجام نداده و همچنان ممنوع السفر است.

این مسؤول در این‌ راستا به اظهارات سخنگوی دادستانی کل عربستان که گفته بود ۲۱ تن در رابطه با پرونده خاشقجی بازداشت شده‌اند، اشاره کرد.

منابع مذکور می‌گویند که القحطانی با ولیعهد در ارتباط بود و بیشتر مواقع به نیابت از او سخن می‌گفت‌ و تاکنون هیچ جایگزینی رسمی به جای وی تعیین نشده است.

 

نظر شما