شناسهٔ خبر: 30661300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

امریکا برای حفظ پایگاه‌های نظامی‌اش در افغانستان با طالبان چانه‌ می‌زند. به‌گزارش اکسپرس تربیون، دو خواست مهم امریکا از طالبان همواره این بوده که در کنار دادن تضمین اینکه دیگر از خاک افغانستان تهدیدی متوجه غرب و حامیانش نخواهد شد،

صاحب‌خبر -

چانه‌زنی امریکا با طالبان برای حفظ پایگاه‌های نظامی

امریکا برای حفظ پایگاه‌های نظامی‌اش در افغانستان با طالبان چانه‌ می‌زند. به‌گزارش اکسپرس تربیون، دو خواست مهم امریکا از طالبان همواره این بوده که در کنار دادن تضمین اینکه دیگر از خاک افغانستان تهدیدی متوجه غرب و حامیانش نخواهد شد، با پایگاه نظامی دایمی این کشور نیز موافقت شود. اکسپرس تربیون به نقل از منابع امریکایی نوشته پس از برقراری صلح پایدار، امریکا در نظر دارد تا در هماهنگی با جامعه جهانی و کشورهای عربی کمک‌هایش را برای بازسازی و به‌سازی افغانستان افزایش دهد.

طرح اتهام جدید علیه نواز‌شریف

بازپرسان نواز شریف نخست‌وزیر سابق پاکستان را به دادن غیرقانونی زمین یک معبد به سیاستمداری در ۱۹۸۶ در زمانی که سروزیر ایالت پنجاب بود، متهم کردند. به‌گزارش ایسنا، تیم تحقیقاتی تشکیل شده توسط دادگاه عالی پاکستان اعلام کرده نواز شریف قطعه زمینی از معبد خواجه فریدالدین گنج شکر در پنجاب را به سیاستمداری محلی واگذار کرده است. این تحولات جدید یک روز پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی پاکستان تعلیق دوره حبس نواز شریف که در جولای سال گذشته در جریان پرونده اوراق پاناما علیه وی صادر شده بود را تایید کرد. نواز شریف که یک دوره حبس هفت ساله حبس به اتهام فساد را می‌گذراند اتهام جدید را رد کرده است.

پمپئو به‌زودی به کویت  می‌رود

وزیر خارجه امریکا که سفر خود به کویت را نیمه‌کاره رها کرده بود، در تماس تلفنی با همتای کویتی‌اش اعلام کرده در روزهای آتی به این کشور عربی سفر خواهد کرد. به‌گزارش خبرگزاری رسمی کویت، پیشتر سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته بود پمپئو ادامه سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه را به‌دلیل شرکت در مراسم خاکسپاری یکی از بستگانش نیمه‌ کاره رها کرده و به واشنگتن بازگشته است.

اردوغان: برای مبارزه با تروریسم اجازه نمی‌گیریم

رییس‌جمهور ترکیه اشاره تلویحی به تهدید اخیر ترامپ گفته برای مبارزه با تروریسم نیاز به اخذ اجازه از کسی ندارد. به‌گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان گفته: «زمانی که شرایط فراهم شود، حق مبارزه با تروریست‌هایی که از طریق خاک سوریه امنیت کشورمان را تهدید می‌کنند برای ما محفوظ خواهد بود.» ترامپ اخیرا ترکیه را تهدید کرده بود که در صورت حمله به کردهای سوریه، اقتصاد این کشور را ویران خواهد کرد. شایان ذکر است که اردوغان به زودی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در مسکو دیدار خواهد کرد.

 

نظر شما