شناسهٔ خبر: 30661194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در گفت‌وگو با میزان مطرح شد

واکنش وزارت امور خارجه به خبر «توقف صدور روادید توریستی به شهروندان لهستانی»

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعادی «توقف صدور روادید توریستی برای شهروندان لهستانی از سوی ایران» گفت: «این خبر را نه تائید می‌کنم و ته تکذیب».

صاحب‌خبر -
ایران صدور «روادید توریستی به شهروندان لهستانی» را متوقف کرد؟گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ پیرو اعلام تصمیم وزارت خارجه رژیم آمریکا مبنی بر برگزاری کنفرانسی با حضور بیش از هفتاد کشور از آسیا، آفریقا و اروپا در ورشو - لهستان - با موضوع جمهوری اسلامی ایران، گمانه زنی‌های بسیاری در این باره مطرح شده است.

در همین راستا وزارت خارجه ایران کاردار لهستان در تهران را برای پاره‌ای از توضیحات احضار کرد.
 
 
همچنین محمدجواد ظریف و معاون سیاسی وی - سید عباس عراقچی - در توئیت‌های جداگانه با یادآوری حضور پناهجویان لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم در ایران، به میزبانی ورشو در این کنفرانس ضد ایرانی واکنش نشان دادند.

اگرچه دولت لهستان پس از چند روز اعلام کرد رویکرد ورشو در خصوص تهران با آنچه مقامات آمریکایی اظهار داشته اند، متفاوت است، اما به نظر نمی‌رسد به دلیل برخی مسائل - از جمله امتیازاتی که از قبل این میزبانی عاید دولت لهستان می‌شود - شاهد جهت گیری زوایه‌دار این کشور از رژیم آمریکا باشیم.

در ادامه روند بیان نارضایتی مقامات تهران از پذیرش میزبانی این کنفرانس، عصر روز چهارشنبه٬ یک شبکه رادیویی لهستان مدعی شد ایران صدور روادید توریستی برای شهروندان این کشور را متوقف کرده است.

پیرو انتشار این خبر، خبرنگار میزان صحت و سقم آن را از بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جویا شد و این پاسخ را شنید: « من این خبر را نه تائید می‌کنم و نه تکذیب

سخنگوی وزارت امور خارجه البته تاکید کرد: باید دید این روزنامه‌های لهستان از کدام منبع خبری استفاده می‌کنند. خوب است به ما هم منابع خود را معرفی کنند.
 
قاسمی پیشتر ضمن محکوم کردن اظهارات ضد ایرانی و جنگ طلبانه وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایران در سفر به امارات متحده عربی، گفته بود: آمریکا باید از شکست سیاست‌های جنگ طلبانه بی شمار خود در چند دهه گذشته در قبال منطقه درس بگیرد و بداند که جمهوری اسلامی ایران ارزشی برای این گونه تهدیدات آمریکا قائل نیست و تحت تاثیر آن قرار نخواهد گرفت.
 
بنابراین باید منتظر ماند و دید فرجام ماجرا جه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما