شناسهٔ خبر: 30660871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بیانیه ائتلاف فتح:

ادعای شبکه العربیه درباره درخواست انحلال گرو‌ه‌های مقاومت کذب است

ائتلاف فتح به انتشار فهرست ادعایی شبکه العربیه درباره گروه هایی که آمریکا خواستار انحلال آنهاست، واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از سومريه نیوز، ائتلاف فتح با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر تکذیب درخواست آمریکا از دولت عراق برای انحلال برخی گروه های مقاومت، اعلام کرد: «فهرست کذب منتشره در شبکه العربيه کار برخی صفحات اجير شده است. بیش از نیمی از اسامی گروه‌ها و جنبش‌های مقاومتی که در فهرست آمده اصلا وجود خارجی ندارند و این موضوع دال بر اقداماتی است که ارتش سايبری (عربستان) برای انحراف افکار عمومی انجام می دهد».

در این بیانیه آمده است: «عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کشورمان چندی پیش حاضر نشد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که مخفیانه به عراق سفر کرده بود، استقبال کند. طبیعی است این گونه اقدامات می تواند دیکته شده از دولت آمریکا یا دیگر طرف های خارجی باشد».

به گزارش آنا، شبکه العربیه در گزارشی مدعی شده است که دولت آمریکا فهرست گروه‌های مقاومت اسلامی فعال در عراق را که باید خلع سلاح و اموالشان مسدود شود تهیه و برای اجرا به دولت عراق ارسال کرده است. درمیان این گروه‌ها، نام گروه مقاومت اسلامی نجباء نیز مشاهده می‌شود.

این رسانه سعودی همچنین مدعی شده‌ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق از طرف آمریکایی فرصت خواسته است تا در این‌ باره فکر کند، البته نخست وزیر عراق روز گذشته در اظهاراتی این ادعا را تکذیب کرد.

انتهای پیام/4033/ 4122/

نظر شما