شناسهٔ خبر: 30660841 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رشد 13 درصدی بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سال آینده

گروه اجتماعی - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 97، هزار و 610 میلیارد تومان بود که توانستیم 110 درصد تخصیص بگیریم و این موجب راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌‌تمام در برخی استان‌‌ها شد. بودجه سال 98، هزار و 850 میلیارد تومان از سوی دولت به مجلس اعلام شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهرالله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عصر روز گذشته 26 دی‌ماه در حاشیه بازدید از 5 پروژه عمرانی حوزه آموزش و پرورش در محلات اظهار کرد: در حوزه نوسازی مدارس‌ تعداد زیادی از پروژه‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی نیمه تمام مانده است که اولویت ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام است. در شهرستان محلات نیز پروژه‌های نیمه‌تمامی وجود دارد که طی بازدید امروز تکمیل این پروژه‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.
وی پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی و خیر‌ساز را اولویت این سازمان اعلام کرد و افزود: دولت بر پروژه‌های مشارکتی تاکید بسیاری دارد، در بودجه سال 98، هزار میلیارد تومان بابت پروژه‌های خیرساز و مشارکتی در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب این بودجه اقدامات خوبی در سطح کشور انجام خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: بودجه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 97، هزار و 610 میلیارد تومان بود که توانستیم 110 درصد تخصیص بگیریم و این موجب راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌‌تمام در برخی استان‌‌ها شد. بودجه سال 98، هزار و 850 میلیارد تومان از سوی دولت به مجلس اعلام شده که نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد داشته است.
رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه اتکا حوزه تجهیز و نوسازی مدارس بر بخش غیر‌دولتی و کمک‌های خیرین بوده و هست ادامه داد: در حوزه استاندارد‌سازی سیستم‌های گرمایشی و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس کمپینی با نام «همه برپا» راه‌اندازی شده که تا کنون مبلغ 10 میلیارد تومان به حساب جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور واریز شده است. علاوه بر این مدیران استانی، استانداران و برخی ائمه جمعه نیز به این کمپین پیوستند و از محل اعتبارات استانی 50 درصد اعتبار مورد‌نیاز برای جمع آوری بخاری‌های نفتی را در استان خود متقبل شده‌اند.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پروژه‌هایی که در محلات و دلیجان متوقف شده بودند، از سرگیری خواهند شد، مجلس زمینه خوبی را برای دوستان در وزارت آموزش و پرورش و به ویژه سازان نوسازی مدارس آماده کرده است لذا تخصیص 110 درصدی بودجه کار سنگینی است که انجام شده است.
وی افزود: زمینه‌های قانونی دیگری همچون 3 میلیارد دلار در برنامه ششم وجود دارد که امیدواریم محقق شود تا دست عزیزان را در این سازمان باز‌تر کند و امیدواریم به زودی شاهد یک مدرسه فرسوده در کشور نباشیم.
انتهای پیام

نظر شما