شناسهٔ خبر: 30660678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جوروند:

نگاه ویژه بخش خصوصی به فرهنگ و هنر/ پردیس های سینمایی در اهواز و اندیمشک احداث می شوند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از نگاه ویژه بخش خصوصی به فرهنگ و هنر و سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: پردیس های سینمایی در اهواز و اندیمشک احداث می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد جوروند»، شامگاه (چهارشنبه 26 دی) در سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون، اظهار کرد: از جمله اقدامات پسندیده ای که بر اساس سیاست های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در حوزه سینمایی پیگیری می شود، واگذاری احداث پردیس های سینمایی به بخش خصوصی است.

 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، از احداث پروژه های فرهنگی هنری در زمینه تئاتر و سینما در برخی از شهرهای استان خبر داد و افزود: با توجه به مشخص شدن سرمایه گذار، پردیس سینمایی امید اندیمشک با سه سالن و پردیس سینمایی اهواز با چند سالن سینمایی در آینده نزدیک احداث می شوند.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باور کرده که فرهنگ و هنر نیز علاوه بر فواید معنوی، دارای فواید مادی بسیاری است، اضافه کرد: سرمایه گذاری در فرهنگ و هنر ضمن اینکه برای بخش خصوص درآمدزا و صرفه اقتصادی دارد، سبب اشتغالزایی نیز می شود و سرمایه گذاران با خیال راحت در این زمینه فعالیت کنند.

 

جوروند، با اشاره به اینکه برنامه دولت حمایت و هموارسازی مسیر ورود بخش خصوصی به عرصه های هنری است، تصریح کرد: در داخل استان سرمایه ‌گذاران مستعدی برای ورود به حوزه هنر وجود دارد که باید فرآیندهای تشویقی نیز برای آنها پیش ‌بینی شود.

 

«مهدی شجاعی»، هم اذعان داشت: جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون با هدف شناخت و معرفی ظرفیت های نمایشی آیین و سنت های جنوب کشور با گستره استان های بوشهر خوزستان کهگیلویه و بویر احمد، فارس و هرمزگان و مناطق آزاد اروند و کیش برگزار شد.

 

دبیر سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون، با بیان اینکه حدود ۸۰ اثر در سه بخش صحنه ای، میدانی، نقالی و پژوهش به دبیرخانه ارسال شد، عنوان کرد: پس از بازبینی توسط هیئت داوران، هفت اثر صحنه ای، ۶ اثر خیابانی، سه نقالی و هفت اثر در زمینه پژوهش به جشنواره راه یافت.

 

وی یادآور شد: داوری این جشنواره را استاد داوود فتحعلی بیگی، پیمان شریعتی، دکتر صالحپور و ابراهیم گله دار زاده برعهده داشتند.

 

لازم به ذکر است، سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آئینی سنتی نرگس ارغون از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ دی ماه در بهبهان برگزار شد.

 

نظر شما