شناسهٔ خبر: 30660124 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

یوونتوس 1-0 میلان؛ رونالدو برای بردن اولین جام در یوونتوس، خودش دست به کار شد

میلاد گودرزی

یوونتوس با برتری مقابل میلان، فاتح سوپرکاپ ایتالیا شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری- شاگردان مکس الگری، با برتری 1-0 مقابل میلان، موفق شدند به پرافتخار ترین تیم سوپرکاپ ایتالیا تبدیل شوند. 

مشخصات بازی

سوپرکاپ ایتالیا 2019

استادیوم ملک عبدالله (جده - عربستان)

گلزنان: کریستیانو رونالدو 

ترکیب دو تیم

 

شرح بازی

نیمه نخست دیدار دو تیم، سرد و کسل کننده دنبال شد. داگلاس کاستا و ژائو کانسلو با دو ضربه خارج از محوطه جریمه، دروازه میلان را تهدید کردند، اما توپ راهی به دروازه پیدا نکرد.  ضربه والی و آکروباتیک رونالدو دیگر موقعیت جدی یوونتوس در این نیمه بود و درحالی که دوناروما نظاره گر بود، توپ با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 

جدی ترین موقعیت میلان در این نیمه از روی شوت چالهان اوعلو رقم خورد که شزنی را به دردسر افتاد. 

در چهل و هفتمین دقیقه، میلان با یک موقعیت جدی دروازه یوونتوس را تهدید کرد. ضربه زیبای پای چپ پاتریک کوترونه به تیر افقی دروازه شزنی برخورد کرد و یوونتوس با خوش شانسی دروازه اش بسته باقی ماند.

در پنجاه و هفتمین دقیقه، شوت میرالم پیانیچ از پشت محوطه جریمه، با فاصله از بالای دروازه میلان به بیرون رفت. در پنجاه و هشتمین دقیقه، دوناروما ضربه کریستیانو رونالدو را به خوبی دفع کرد. چالهان اوعلو در شصتمین دقیقه شانس خود را با یک ضربه از راه دور آزمایش کرد که توپ او از کنار دروازه یوونتوس به بیرون رفت. در شصت و یکمین دقیقه پاس در عمق میرالم پیانیچ با ضربه سر کریستیانو رونالدو پشت مدافعان میلان همراه شد و توپ وارد دروازه میلان شد تا یوونتوس 1-0 پیش افتد. 

میلان و یوونتوس

در شصت و هفتمین دقیقه، روی حرکت ترکیبی دیبالا و ماتویدی، یوونتوس موفق شد توسط دیبالا دروازه میلان را باز کند، اما این گل آفساید اعلام شد. در دقیقه 72، فرانک کسیه روی امره جان مرتکب خطا شد، در حالی که داور ابتدا به او کارت زرد نشان داد با بررسی صحنه از طریق VAR، با کارت قرمز مستقیم، فرانک کسیه را از بازی اخراج کرد. 

در ادامه روی اشتباه دوناروما فرصت داشت تا گل دوم را به ثمر برساند. یوونتوس در لحظات پایانی چندین موقعیت نصف و نیمه روی دروازه میلان خلق کرد، اما راهی به دروازه پیدا نکرد.

کادر فنی و بازیکنان میلان روی یک صحنه در محوطه جریمه یوونتوس، معتقد بودند که امره جان روی کونتی مرتکب خطا شده که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. اگرچه از VAR هم استفاده نشد.

در نهایت یوونتوس موفق شد ضمن گرفتن انتقام شکست در سوپرکاپ فصل گذشته از میلان، برای هشتمین بار فاتح سوپرکاپ ایتالیا شود. 

شرح گل‌ها

یوونتوس 1-0 میلان (کریستیانو رونالدو - دقیقه 61): در شصت و یکمین دقیقه پاس در عمق میرالم پیانیچ با ضربه سر کریستیانو رونالدو پشت مدافعان میلان همراه شد و توپ وارد دروازه میلان شد تا یوونتوس 1-0 پیش افتد.

خلاصه بازی

 

 

نظر شما