شناسهٔ خبر: 30659771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

هشدار: برف و کولاک در بیشتر مناطق/کاهش 10 درجه ای دما در نیمه شمالی کشور

برف و بارون از امشب به پایتخت و ارتفاعات البرز می رسد؛ این سامانه در کنار بارش، کاهش 10درجه ای دما را در نیمه شمالی کشور به همراه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بپیش بینی می شود؛ به سبب سامانه سرد بارشی که از مرزهای  غربی وارد کشور شده برف و باران همه استان ها بجز جنوب شرق کشور را فرا گیرد. 
 
سازمان مدیریت بحران کشور درباره شدت فعالیت سامانه بارشی در اخطاریه شماره ۹۴ هشدار داد.
 
با توجه به پیش بینی شدت فعالیت سامانه بارشی، وضع هوای مناطق مختلف کشور به این شرح پیش بینی می شود: از بعدازظهر چهارشنبه بارش برف و باران توام با وزش باد شدید در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شمال غرب فارس و جنوب اصفهان.
 
پنجشنبه (فردا) : بارش برف در برخی نقاط، کولاک برف و وزش باد شدید در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، نیمه غربی کردستان، نیمه غربی کرمانشاه، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، گلستان، بارش باران و برف در برخی مناطق کولاک برف و وزش باد شدید در استان های البرز، تهران، قم، شمال ایلام، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، سمنان، نیمه غربی خراسان رضوی، گیلان و مازندران، بارش باران و وزش باد شدید در شمال استان بوشهر، همچنین کاهش 8 تا 10 درجه دما در نیمه شمالی و غرب کشور.
 
جمعه 28 دی ؛ بارش برف در برخی نقاط، کولاک برف و وزش باد شدید در شرق مازندران و استان های گلستان و شمال خراسان شمالی. همچنین کاهش دما 8 تا 12 درجه دما در شمال شرق کشور.
 
به سبب بارش برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس توصیه می شود از تردد غیرضروری در این جاده ها خودداری شود و همچنین لازم به ذکر است روز پنجشنبه به سبب وزش باد شدید طوفان گرد و غبار در استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان باعث کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما