شناسهٔ خبر: 30659722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سردار کمالی در گفت‌وگو با فارس:

تصویب مجدد طرح جریمه مشمولان غایب غیرمنطقی است+ جزئیات

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ، دلایل غیر منطقی بودن تصویب مجدد طرح جریمه مشمولان غایب را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

سردار موسی کمالی رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اعلام این مطب که تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب غیرمنطقی است، اظهار داشت: یکی از اهداف این قانون کاهش تعداد مشمولان غایبی بود که سنی از آنها گذشته بود.

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد: تعداد مشمولان غایب در زمان تصویب این قانون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بود که در حال حاضر تعداد مشمولان غایب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این مطلب که کسانی که بیش از ۸ سال غیبت داشته و از طرح جریمه مشمولان غایب استفاده می‌کردند سالانه کمتر از هزار نفر بوده‌ است، ادامه داد: اما متأسفانه هر سال چند هزار نفر به تعداد غایبین از خدمت سربازی اضافه شد تا بتوانند بعد از ۸ سال از جریمه استفاده کنند.

این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام این مطلب که اجرای طرح جریمه مشمولان غایب باعث کمبود سرباز شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح و کمبود سرباز باعث شد تا فشار زیادی به سربازان در حال خدمت وارد شود و احساس تبعیض و بی‌عدالتی را در بین سربازان رواج داده و روحیه آنها را تضعیف کرده است.

سردار کمالی با تأکید بر این مطلب که همه نیروهای مسلح با کار کارشناسی و استدلال قوی با ادامه اجرای طرح جریمه مشمولان غایب مخالف هستند، تصریح کرد: با حساب سرانگشتی می‌توان فهمید اجرای این قانون هیچ توجیه منطقی ندارد چرا که اجرای این طرح دست نیروهای مسلح را برای ارائه تسهیلات از جمله کاهش خدمت گروهی از مشمولان و حتی استمرار وضعیت فعلی بسته است.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است مدافعان طرح فوق به نظر کارشناسی نیروهای مسلح توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما