شناسهٔ خبر: 30659522 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اتفاق خوب

کيهاني و حدادي آشتي کردند

روابط رئيس فدراسيون دووميداني با ملي‌پوش پرتاب ديسک به حالت عادي بازگشت.احسان حدادي نايب قهرمان پرتاب ديسک المپيک 2012 لندن و پرافتخارترين ورزشکار ايران در تاريخ بازي‌هاي آسيايي، چند روز قبل به دفتر مجيد کيهاني رئيس فدراسيون دووميداني رفت و با وي ديدار کرد.اين اتفاق در حالي رخ داد که روابط کيهاني و حدادي پس از بازي‌هاي آسيايي 2018 اندونزي تيره شده بود و حدادي چندين بار عليه رئيس فدراسيون دووميداني مصاحبه‌هايي انجام داد.

در اين ديدار دو طرف بر کنار گذاشتن کدورت‌هاي قبلي و تلاش براي کسب موفقيت در المپيک 2020 توکيو تاکيد کردند. کيهاني هم قول داد که همه تلاش خود را به خرج مي‌دهد تا با توجه به شرايطي که فدراسيون دارد، همه ظرفيت‌هاي لازم براي موفقيت حدادي به کار گرفته شود.قرار است طي روزهاي آينده حدادي و کيهاني جلسه ديگري با رضا صالحي‌اميري داشته باشند تا شرايط تمريني ملي‌پوش پرتاب ديسک نهايي شود.

شارلوا به دنبال راهي براي خروج نورافکن

باشگاه شارلواي بلژيک به دنبال راهي براي خروج اميد نورافکن، ملي‌پوش ايراني است.به گزارش سايت والفوت بلژيک، پنجره نقل‌وانتقال‌هاي زمستاني براي باشگاه شارلوا آرام است و فقط 2 بازيکن به صورت قرضي در اختيار تيم‌هاي قبرسي و فرانسوي قرار گرفتند.

بر اساس اين گزارش، باشگاه شارلوا تلاش مي‌کند تا راه‌حلي براي خروج 3 بازيکن از فهرست خود شامل اميد نورافکن، دوريان درويته، انسل ساگليک و پارفايت ماندانا پيدا کند؛ بازيکناني که از ابتداي فصل جاري ژوپيلر ليگ بلژيک جايگاهي در ترکيب تيم شارلوا پيدا نکردند.

اميد نورافکن در بيشتر بازي‌هاي تيم شارلوا در نيم‌فصل اول فصل جاري ژوپيلر ليگ بلژيکي حتي در فهرست 18 نفره نيز قرار نمي‌گرفت.

دعوت 17 بازيکن به اردوي تيم ملي فوتسال

اسامي 17 بازيکن دعوت شده به اردوي تيم ملي فوتسال ايران اعلام شد.اردوي تدارکاتي تيم ملي فوتسال بزرگسالان از روز جمعه 28 دي ماه در مرکز ملي فوتبال برگزار مي شود که بازيکنان دعوت شده بايد ساعت 13 روز جمعه خود را به کادر فني در مرکز ملي فوتبال ( هتل آکادمي) معرفي کنند.

اسامي بازيکنان دعوت شده به اردو به شرح زير است:

سعيد مومني و مرتضي عزتي از مس سونگون

مسعود محمودي و هادي احمدي از فرش آرا

سينا پرکاس از شهروند ساري

بهزاد عظيمي و عليرضا رفيعي از ملي حفاري

سعيد افشار، مسلم اولاد قباد، عليرضا جوان و محمد حسين درخشاني از گيتي پسند

امين نصرالله زاده از آذرخش

پوريا گلشني از پارسيان

مهدي کريمي از سن ايچ

طاها نعمتيان از مقاومت قرچک

سعيد سروري از مقاومت البرز

مهدي زاهدي از ارژن فارس

بررسي يک احتمال

فلسطين در چه صورتي به يک هشتم مي‌رود؟

تيم ملي فلسطين کارش در مرحله گروهي را با 2 امتياز و بدون گل زده به پايان رساند اما باتوجه به قرارگيري در رده سوم جدول، شانس صعود دارد.

شاگردان نورالدين ولد در جام ملت هاي آسيا موفق شدند به هدفشان برسند و عمليات نيمه تمام خود را به پايان برسانند. آن ها در بازي نخست برابر خط حمله گران قيمت و نامدار تيم ملي سوريه متشکل از عمر سوما و عمر خريبين ايستادگي کردند و توانستند اولين امتياز تاريخ فلسطين در جام ملت هاي آسيا را به دست آورند اما در گام دوم مقابل استراليا شکست خوردند تا اميد بسيار کمي براي صعود داشته باشند.

با اين حال هرچه از سوت آغاز همزمان دو مسابقه اردن - فلسطين و استراليا - سوريه گذشت، اميد شيرهاي کنعان بالا رفت و در طرف مقابل سوري ها نااميد شدند. در لحظات پاياني اما اتفاقات عجيب تري نيز رخ داد. پس از پايان دو دقيقه وقت اضافه بازي فلسطين، داور در سوتش دميد تا باتوجه به نتيجه در ديدار همزمان، شاگردان نورالدين ولد از جام ملت ها حذف شده باشند اما در همين لحظات، شوت تام روجيک به تور دروازه ابراهيم عالما نشست تا در يک لحظه اشک روي صورت فلسطيني ها جايش را به لبخند بدهد و آن ها با 2 امتياز به رده سوم صعود کنند.

آن ها اگرچه حالا به عنوان تيم سوم اميدوار به صعود هستند اما کارشان قطعي نشده و بايد منتظر 4 مسابقه حساس و نفس گير در روزهاي آينده باشند. قانون AFC به اين شکل است که از بين 6 تيم سوم، 4 تيم به دور حذفي صعود مي کنند و هم اکنون تيم ملي بحرين با 4 امتياز صعودش را قطعي کرده و از بين فلسطين و 4 تيم ديگر، 3 تيم راهي يک هشتم نهايي خواهند شد.جدال ويتنام - يمن، کره شمالي - لبنان، قرقيزستان - فيليپين و عمان - ترکمنستان مسابقاتي هستند که سرنوشت شواليه هاي فلسطيني را تعيين مي کنند. اگر از بين اين 4 بازي، 2 تا يا بيشتر با تساوي به پايان برسد، تيم ملي فلسطين به دور بعد صعود مي کند اما در اين صورت آن ها از جام کنار مي روند.صعود از مرحله گروهي بدون گل زده، موهبتي است که مديران AFC براي تيم هايي نظير فلسطين در جام ملت هاي آسيا به وجود آورده اند.

قرارداد عجيب با ليکنز

چرا اينقدر طولاني؟

دلار هر جاي ايران کم باشد، ظاهرا در باشگاه تراکتورسازي تبريز به وفور پيدا مي‌شود؛ آنقدر که آنها تقوي موفق را کنار گذاشتند و يک مربي بلژيکي به نام جورج ليکنز را استخدام کردند.

نکته جالب توجه در مورد قراردادهايي که زنوزي مي‌بندد، طولاني‌مدت بودن آنهاست. او با هافبک دفاعي اسبق ميلان قرارداد 3 ‌ساله بسته است؛ درست مثل دژاگه و شجاعي که در سال هاي آخر فوتبال خود به سر مي برند. حتي قرارداد جان توشاک هم با تراکتورسازي 3 ‌ساله بود اما حضور او در تبريز به 3‌ ماه هم نکشيد. الان هم ليکنز با قرارداد دو سال‌ونيمه به اين تيم آمده که عجيب به‌نظر مي‌رسد. مسئله اينجاست که باشگاه با اين همه تعهد طولاني‌مدت هر زمان بخواهد قيد هر کدام از مربيان و بازيکنانش را بزند بايد کلي غرامت بدهد؛ مثل ماجراي توشاک. کاش اول مسئولان تراکتور ابتدا قرارداد يک سال‌ونيمه مي‌بستند و بعد اگر جواب مي‌داد تمديدش مي‌کردند.

نظر شما