شناسهٔ خبر: 30659519 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 هدف بزرگ مسي

رسيدن به 500گل

لئو مسي روزهاي خوبي را در بارسا سپري مي‌کند و از اين بابت خوشحال است. او 31 ساله شده و با زدن چهارصدمين گلش در لاليگا، حالا در تاريخ اين ليگ نام خود را ثبت کرده است. البته انتظار مي‌رود اين روند ادامه پيدا کند و مسي بتواند تا چند فصل ديگر، به رکورد 500 گل نيز برسد.

او در اين رابطه گفت: «خيلي خوشحالم که به 400 گل رسيده ام و اميدوارم که بتوانم 500 گل هم بزنم. البته من خيلي روي آمارها تمرکزي ندارم و ترجيحم اين است که تيمم موفق باشد. بيش از گلزني، فکر مي‌کنم هر بازي يک چالش است که بايد پيروز شد و براي 3 امتيازها در ليگ بايد جنگيد. من سعي مي‌کنم که به تيم کمک کنم، البته نه فقط با گلزني بلکه با کمک به هم تيمي‌ها.»

چالش جديد وزارت ورزش

کمبود بودجه براي پرداخت پاداش مدال آوران جاکارتا

براي جوايز مدال آوران بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي جاکارتا به بودجه‌اي 100 ميلياردي نياز است و اين در حاليست که بودجه کل فدراسيون‌ها 120 ميليارد تومان است.

قرار است به مدال‌آوران بازي‌هاي آسيايي و پاراآسيايي جاکارتا 27 هزار سکه اهدا شود. هر چند گفته مي‌شود وزارت ورزش در تامين بودجه اين 27 هزار سکه بهار آزادي با مشکلات زيادي روبرو شده و اين احتمال وجود دارد که تا پايان سال جاري اين سکه‌ها به ورزشکاران و مدال‌آوران اهدا نشود.

براي خريد اين سکه‌ها به بودجه‌اي 100 ميلياردي نياز است و اين در حاليست که بودجه کل فدراسيون‌ها 120 ميليارد تومان است که اين مبلغ را هم فدراسيون‌ها به طور کامل دريافت نکرده‌اند. به همين دليل وزارت ورزش با مشکل بزرگي در اين رابطه مواجه شده و بايد ديد چه تدبيري در اين خصوص خواهد کرد.

انتقال عجيب

زاهدي در سوون سامسونگ

مهاجم پيشين پرسپوليس در ليگ فوتبال کره جنوبي بازي خواهد کرد.

شهاب زاهدي که ايران را به مقصد ايسلند ترک کرد تا براي تيم IBV به ميدان برود، دوباره به فوتبال آسيا برمي‌گردد. اين بازيکن با تيم سوون سامسونگ بلووينگز به توافق رسيده و در فصل جديد با پيراهن اين تيم کره‌اي به ميدان خواهد رفت. تيم کره‌اي مدتي پيش پيشنهاد جذب علي عليپور را داده بود که توسط باشگاه پرسپوليس رد شد.

حرف‌هاي نيوماير، سوهان روح استقلالي ها

اظهارات اخير مارکوس نيوماير باعث عصبانيت هواداران و بازيکنان اين تيم شده و بسياري در فضاي مجازي نسبت به اين حرف ها واکنش نشان داده اند.

او که يک خريد ناکام براي آبي‌پوشان به شمار مي‌آمد و نيم‌فصل بسيار بدي را در اين تيم پشت‌سر گذاشت، حالا در خاک مادري‌اش يعني سوئيس بازيکنان استقلال را به حسادت متهم کرده و گفته آنها در تمرينات و مسابقات به خوبي با او همکاري نمي‌کردند. اين در حالي است که نيوماير با قيمت بالا و به اصرار شفر جذب شد و خودش کيفيت لازم را نداشت، وگرنه همان تعاملي که با امثال جباروف و تيام شد با او هم شکل مي‌گرفت.

به‌طور کلي يکي از مصائب جذب بازيکنان ناکارآمد خارجي با قيمت نجومي ارز، همين است که آنها بعد از عدم بازدهي مناسب سراغ توجيه، فلسفه‌بافي، بهانه‌جويي و محکوم کردن ارکان مختلف باشگاه‌هاي ايراني مي‌روند. قبلا هم از اين نمونه‌ها، حتي در خود استقلال زياد داشته‌ايم. يکي از مشهورترين مثال‌ها مربوط به لاوره است. گوران لاوره يک بازيکن صربستاني بود که در استقلال کمتر فرصت بازي پيدا کرد. اين بازيکن بعد از فسخ قراردادش در گفت و گو با يک روزنامه صربستاني به امير قلعه‌نويي، سرمربي وقت استقلال لقب «پدرخوانده» داده و گفته بود او به محبوبيت فرهاد مجيدي حسادت مي‌کند. همچنين لاوره اين ابهام اساسي را مطرح کرده بود که در ايران براي گنجاندن او در ترکيب اصلي از وي پول خواسته بودند! اين اتهام‌زني‌ها با واکنش‌هاي تند اعضاي کادرفني و مديريتي وقت استقلال مواجه شد و البته سخنان لاوره هرگز به اثبات نرسيد.

بوبکر کبه يک مثال ديگر است. او يک مهاجم اهل بورکينافاسو بود که در ليگ سيزدهم به استقلال پيوست. کبه که به ندرت بازي کرد، در دريافت مطالباتش هم ناکام ماند و از اين مساله حسابي عصباني بود. کبه خشمش را زماني نشان داد که در بازي تشريفاتي با الريان قطر فرصت بازي پيدا کرد. او اتفاقا در آن مسابقه گل زد، اما بعد از گل با حرکات شنيع و بسيار زشت دستش، حسابي خبرساز شد. حرکات کبه باعث عصبانيت شديد قلعه‌نويي شد، اما در نهايت محمد قاضي اين بازيکن را آرام کرد.

همچنين اوايل ليگ پانزدهم بازيکني به نام ريوالدو باربوزا به استقلال آمد و بعد از مدت کوتاهي جدا شد. در مورد او گفتند 30 يا 40هزار دلار بيشتر از حقش پول گرفته و رفته. قرار شد يک گروه ويژه براي تعيين تکليف اين پول فعاليت کنند، اما خبري نشد که نشد. همه اينها در حالي است که صفحه ويکي‌پدياي ريوالدو نشان مي‌دهد او بعد از استقلال تقريبا هيچ جا بازي نکرده است! در اين فهرست به بازيکنان پرشمار ديگري از جمله هراير مگويان هم مي‌توان اشاره کرد. در استقلال به اين بازيکن بها داده شد، با اين وجود طبق معمول شيوه جدايي مگويان هم عجيب بود و حاشيه‌هاي زيادي را به دنبال داشت. او ناگهان با وجود تداوم قراردادش با استقلال بازيکن مازاد اعلام شد. اين در حالي بود که استقلالي‌ها به دليل عدم تمايل مگويان به فسخ قرارداد، مجبور بودند هم پول اين بازيکن را بدهند و هم اجاره آپارتمان خالي او را به‌طور مستمر پرداخت کنند! آيا واقعا راه درست هزينه کردن ارز اين است؛ اينکه پول‌مان را بدهيم، نفع فني نبريم و آخرش هم عذاب بکشيم و متهم شويم؟

فليني، اولين خروجيِ منچسترِ سولسشائر

طبق اعلام رسانه هاي انگليسي، فليني اولين خروجي منچستريونايتد در دوران مربيگري سولسشائر خواهد بود.

فليني تابستان قبل قراردادي دو ساله با منچستريونايتد امضا کرد ولي با رفتن مورينيو، او جايگاهش را در تيم اصلي از دست داد و در سبک کاري متفاوت سولسشائر، فليني جايي در يونايتد ندارد.

او در طي شش بازي اخير، تنها 31 دقيقه براي يونايتد بازي کرده است و حالا در آستانه جدايي از اين تيم قرار دارد. گفته مي شود ميلان، پورتو و گوانگژو هر سه به جذب فليني 31 ساله علاقه دارند ولي يونايتد براي فروش او 15 ميليون پوند مي خواهد و اگر پيشنهاد مناسب در ژانويه براي وي دريافت نشود، او تا تابستان ماندني خواهد بود.

نظر شما