شناسهٔ خبر: 30659477 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 يارانه 45500 توماني دي ماه واريز شد

مديرعامل سازمان هدفمندي سازي يارانه‌ها گفت:‌ يارانه دي ماه خانوار به ازاي هر نفر 455 هزار ريال واريز ‌شد.به گزارش فارس، اکبر ايزدي رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان هدفمند سازي يارانه ها با صدور اطلاعيه‌اي زمان واريز يارانه نقدي دي ماه را اعلام کرد.

براين اساس نود و پنجمين مرحله يارانه نقدي مربوط به دي ماه سال جاري به ازاي هر نفر 455 هزار ريال به همراه افزايش حداقل مستمري خانوارهاي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي کشور ساعت 24:00 روز چهارشنبه به حساب سرپرستان خانوارها واريز و قابل برداشت خواهد بود.

تخلف در پرداخت يارانه نقدي به ثروتمندان

يک عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس جزئياتي از تخلف دولت در پرداخت يارانه نقدي به ثروتمندان را تشريح کرد.

هادي قوامي، عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به پيشنهادات متعدد و مختلف نمايندگان مجلس براي تعيين تکليف پرداخت يارانه نقدي در سال 98، گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده يارانه نقدي افراد پردرآمد و دهک‌هاي بالاي درآمدي را حذف و از پرداخت يارانه نقدي معاف کند.وي با بيان اينکه اجراي دقيق قوانين بالادستي و قوانين برنامه‌‌هاي توسعه، از سوي دولت بايد به دقت انجام شود، اظهار داشت: وقتي قانوني از سوي مجلس تصويب مي‌شود و روند قانونگذاري را با صرف ساعت‌‌ها زمان، طي مي‌‌کند، مي‌بايست اجزاي آن به طور دقيق و شفاف از سوي مجري قانون اجرا شود.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس، پرداخت يارانه نقدي از سوي دولت به ثروتمندان و دهک‌هاي بالاي جامعه را تخلف آشکار دانست و گفت: دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه مکلف شده يارانه ثروتمندان را حذف کند اما با گذشت حدود 2 سال از اجراي قانون برنامه ششم، يارانه پردرآمدها حذف نشده است.

واکنش وزير صنعت به اعتراض برخي خريداران خودرو

وزير صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اعتراض برخي خريداران خودرو در مقابل اين وزارتخانه تاکيد کرد که خودروهايي که پيش از اين با قيمت قطعي پيش‌فروش شده‌اند، مشمول افزايش قيمت‌هاي جديد نمي‌شوند.

به گزارش ايسنا، برخي از خريداران خودروهاي داخلي در اعتراض به برخي شرايط تحويل خودرو از جمله افزايش قيمتهاي اخير در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که اين موضوع واکنش رضا رحماني - وزير صمت - را به دنبال داشت.

طبق اعلام اين وزارتخانه، رحماني در اين زمينه اعلام کرد:" وزير صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روزهاي اخير به جد از مديران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قراردادها روند تحويل خودروها تسريع شود. قراردادهاي قطعي مشمول افزايش قيمت نمي‌شود".

تحويل خودروهاي پيش فروش شده در آينده نزديک

اين در حالي است که مديرکل دفتر بازرسي و ارزيابي عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکيد بر رفع مشکل تامين مواد اوليه قطعه سازان تا پايان بهمن ماه، از آغاز تحويل خودروهاي پيش فروش شده در آينده نزديک خبر داد.

اکبر صادقي در جريان بازديد از شرکت خودروسازي سايپا گفت: هدف از اين بازديد، نظارت عاليه بر شرکت‌هاي تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنين پيگيري دستور وزير مبني بر بهبود وضعيت توليد خودرو است.

با ابلاغ نوبخت؛

اعتبار 1450 ميليارد توماني بسته حمايتي واريز شد

با ابلاغ محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه، اعتبار بسته حمايتي 1450 ميليارد توماني براي 28 ميليون مشمول تامين اجتماعي، واريز شد.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در ابلاغيه اي به سازمان هدفمندي يارانه‌ها، اعتبار 1450 ميليارد توماني بسته حمايتي کارگران مشمول تامين اجتماعي را، به حساب سازمان تامين اجتماعي ابلاغ کرد.

در اين ابلاغيه آمده است: در اجراي بسته معيشتي ويژه موضوع بند ب مصوبه 101532 شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبراني و حمايت غذايي از گروه‌هاي کم‌درآمد جامعه، موضوع تصويب‌نامه مورخ 28 آبانماه 97 هيئت وزيران، بدينوسيله تخصيص سازمان هدفمندي يارانه‌ها به مبلغ چهارده‌هزار و چهارصد و پنجاه و سه ميليارد ريال از محل منابع حاصل از مابه‌التفاوت تسعير قيمت خوراک و سوخت کارخانجات پتروشيمي، فولادي و پالايشگاه‌ها تعيين مي‌گردد تا به منظور تامين کمک جبراني بيمه شدگان تامين اجتماعي بابت حمايت غذايي از خانوارهاي کم درآمد موضوع بند پ ماده 3 تصويبنامه فوق‌الذکر، تامين گردد.سازمان هدفمندي يارانه‌ها موظف است تا بر اساس اطلاعات هويتي مشمولين که درآمد آنها کمتر از 3 ميليون تومان است و اطلاعات آنها توسط وزارت کار به آن سازمان ارسال شده است، معادل ريالي سبد حمايتي غذايي را (يک تا 3 ميليون ريال) به حساب مشمولين واريز و گزارش پرداخت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي ارسال نمايند.

رئيس کل بيمه مرکزي:

بيمه شخص ثالث راننده محور مي شود

رئيس کل بيمه مرکزي گفت: بيمه شخص ثالث از سال آينده، آزمايشي به جاي خودرو به راننده داده مي‌شود.به گزارش مهر ، غلامرضا سليماني گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و با توجه به پرخطر و کم خطر بودن راننده، ­ از سال آينده بيمه شخص ثالث به جاي خودرو به راننده ­تعلق خواهد گرفت.وي ادامه داد: زن يا مرد بودن راننده، جوان يا پير بودن و پرخطر و کم خطر بودن راننده در اين مصوبه لحاظ خواهد شد و راننده‌هايي که رانندگي بهتري دارند هزينه کمتري براي بيمه شخص ثالث پرداخت خواهند کرد.

رئيس کل بيمه مرکزي گفت: با توجه به اين که خانم‌هايي مرتب‌تر رانندگي مي‌کنند، در سال آينده که بيمه شخص ثالث راننده محور مي‌شود، خانم‌ها تخفيفات ويژه بيمه‌اي دريافت مي‌کنند.

غلامرضا سليماني افزود: راننده محور بودن بيمه شخص ثالث يعني خودرو نيست که بيمه دريافت مي‌کند بلکه خود راننده است که بيمه نامه را دريافت مي‌کند و بسياري از راننده‌ها هستند که با خودروهاي ارزان قيمت خوب رانندگي مي‌کنند و کمترين تخلف را دارند، اما برخي از افراد با خودروهاي گران قيمت بد رانندگي مي‌کنند و افراد پرخطر محسوب مي‌شوند.وي ادامه داد: در جهت راننده محور کردن بيمه شخص ثالث جنسيت، سن افراد و سابقه آن‌ها مطرح است و، چون خانم‌ها مرتب‌تر رانندگي مي‌کنند بيشتر از بقيه از تخفيفات بيمه‌اي مي‌توانند استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما