شناسهٔ خبر: 30658606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اکران ۱۴ فیلم جشنواره فیلم فجر در زنجان

R41375/P/S6,59/CT11

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی، عصر شعر و موسیقی، اکران ۱۴ فیلم جشنواره فیلم فجر در دو سینمای استان و محفل شعر فاطمی از جمله برنامه‌های پیش روی این سازمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، فاطمه کرباسی عصر امروز در جمع خبرنگان اظهار داشت: مقایسه اجمالی فعالیت‌های فرهنگی و هنری پیش از انقلاب نشان می‌دهد که قبل از انقلاب وظایف هنر صرفا غرب‌گرایانه بود و مفاهیم ارزشی و دینی جایگاهی در این حوزه نداشت.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اقبال مردم به آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی، وظایف و ماموریت‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فرهنگی و هنری با در نظر گرفتن ایرانی اسلامی و نفی نگاه مادی گرایانه فرهنگ غربی، مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های انجام گرفته در چهار دهه گذشته، این نگاه ارزشی بر خلاف تبلیغات مسموم خارجی نه تنها موجب رکود فرهنگ و هنر نشده است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی موجبات شکوفایی همه جانبه را در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری فراهم کرده است.

کرباسی بیان کرد: برنامه هایی همچون جشنواره فجر در رشته‌های مختلف مؤید آن است که در کنار این مسائل توجه ویژه‌ای به کتاب و کتابخوانی در غالب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در استان‌ها شود.

وی ابراز کرد: می‌توان نتیجه گرفت آرمان انقلاب اسلامی با وجود هنرمندان متعهد که بسیاری از آنان مبلغین انقلاب هستند و در تار و پود انقلاب اسلامی رخنه کرده که ثمره آن درخشش هنرمندان استان و کشور در مجامع بین‌المللی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که توجه جدی به فرهنگ عمومی کشور پس از دوران انقلاب انجام شده است، تصریح کرد: شکل گیری شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور، استان‌ها و سپس شهرستان‌ها از جمله اقدامات انجام شده بعد از انقلاب است.

وی افزود: عدالت توزیع در بحث زیر ساخت‌های فرهنگی مسئولان امر جمهوری اسلامی را بر آن داشت تا با تاسیس کانون های فرهنگ سراها و مجتمع‌ها از یک سو و تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سوی دیگر عمق فعالیت‌های فرهنگی و هنری را تا اعماق روستاها و مناطق محروم توسعه و گسترش دهد.

وی با اشاره به آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: استان زنجان دارای هشت فرهنگ سرا و مجتمع فرهنگی و 339 باب کانون فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستایی استان به فعالیت مشغول بوده و در حال خدمت رسانی هستند.

کرباسی گزارشی از برنامه‌های پیش رو در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ارائه داد و گفت: از جمله برنامه‌ها برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان، برگزاری عصر شعر و موسیقی با همراهی انجمن‌های ادبی و موسیقی در شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده و ابهر، برگزاری نمایشگاه آثار هنری هنرمندان در تمام شهرستان‌ها، کارگاه هنری در زنجان و سلطانیه، همایش بزرگ طراحان و هنرهای تجسمی در زمینه هنر است.

وی با اشاره به جشنواره فیلم فجر در زنجان اظهار داشت: از 24 تا 27 بهمن جشنواره فیلم فجر در زنجان برگزار می‌شود همچنین هنرهای تجسمی فجر، دیدار با خانواده‌های شهید و ایثارگر، اکران فیلم فجر در دو سینمای بهمن و سینمای خصوصی که در دهه فجر افتتاح می‌شود از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

به گفته وی، در دو سینمای ذکر شده 14 فیلم از 32 فیلم جشنواره فجر به اکران در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مروری بر آثار فیلم سازان در چهار دهه گذشته در زنجان و ابهر انجام می‌شود، بیان کرد: در ایام دهه فجر انجمن هنرهای نمایشی در زنجان و ماهنشان اجرای نمایش دارند.

وی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی نیز خاطر نشان کرد: نمایشگاه کتاب، مراسم شب شعر انقلاب زنجان، نمایشگاه علوم قرآنی در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، اختتامیه دهمین جشنواره شعر نیز از جمله برنامه‌های پیش رو است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با شعر فجر تصریح کرد: در سال جاری به مناسبت قرار گرفتن دهه فجر بین دو ایام فاطمیه تحت عنوان محفل شعر فاطمی نام نهاده شده و بهترین زمان نیز به استان زنجان اختصاص یافته است و روز شنبه 29 دی‌ماه مصادف با اولین شب شهادت حضرت زهرا (س) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) با حضور مردم و هشت نفر از شاعران مطرح کشوری به مرحله اجرا می‌رسد.

انتهای پیام/ش

نظر شما