شناسهٔ خبر: 30658517 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

مقام آمریکایی تاریخ خروج از پیمان موشکی با روسیه را افشا کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه تاریخ اعلام خروج واشنگتن از «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» با روسیه را فاش کرده است.

«آندرا تامپسون»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌المللی با بیان این ادعا که روسیه به این پیمان منع موشکی پایبند نیست گفته که آمریکا قصد دارد ۲ فوریه (۱۳ بهمن) از این توافق خارج شود. وی گفته روند خروج از این توافق، حدود ۶ ماه زمان خواهد بود.

طبق نوشته اسپوتنیک، آمریکا آخرین دور مذاکرات برای حفظ این پیمان موشکی را «مأیوس‌کننده» خوانده است. «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه هم از آمریکا به دلیل نادیده گرفته «پیشنهادات سازنده» مسکو و اصرار روی «مواضع از قبل آماده‌شده» انتقاد کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا  ۲۹ مهرماه سال جاری روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.  

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما