شناسهٔ خبر: 30658481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کارتن‌خواب‌های محله کم شده اند

احسان جعفری - شهردار ناحیه ۵ منطقه ۱۴: محله حسین‌آباد دولاب در محدوده ناحیه ۵ قرار دارد.

صاحب‌خبر -

دانشگاه آزاد، بازار گل، دادگستری، اداره پست و ثبت احوال از جمله مکان‌هایی است که در این محله قرار دارد. از این‌رو جمعیت قابل توجهی به این محله رفت‌وآمد دارند. شهردار ناحیه ۵ منطقه ۱۴، درباره زمین بی‌دفاع کنار دانشگاه می‌گوید: «این فضا وسیع است و در تملک چندین مالک بوده است. دانشگاه وسعت قابل توجهی از آن را خریداری کرده و در نظر دارد مجتمع فرهنگی چشمگیری را در این محدوده ایجاد کند. زمین کشاورزی را هم خریداری کرده و با مالک مشکل حقوقی پیدا کرده‌اند.

اما در مورد جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و معتادان، این کار در حیطه وظایف شهری نیست اما برای رفاه مردم این کار را می‌کنیم. هر شب آنها را جمع‌آوری و به گرمخانه‌ای که در خیابان صالحی قرار دارد تحویل می‌دهیم. آنجا حمام می‌کنند و از یک وعده غذای سالم استفاده می‌کنند. ما مسئول نگهداری از آنها نیستیم و فقط شب به آنها اسکان می‌دهیم. کار ما رساندن معتادان به گرمخانه‌هاست و بعد از آن برعهده ما نیست. نیروی انتظامی باید وارد عمل شود.» به گفته جعفری، در برهه‌ای از زمان تعداد کارتن‌خواب‌ها و معتادها در این محدوده زیاد بوده و با همکاری نیروی انتظامی تعداد آنها به حداقل رسیده است. او می‌گوید: «اگر چند ماه پیش می‌آمدید شاید با ۶۰ – ۷۰ کارتن‌خواب و معتاد مواجه می‌شدید.

خیلی‌شان اهل این محله نیستند و وقتی با خبر می‌شوند جای دنجی وجود دارد می‌آیند.» صحبت از دکه روبه‌روی دانشگاه به میان می‌آید. شهردار ناحیه ۵ دلخوری‌اش را از وجود چنین دکه‌ای ابراز می‌کند. می‌گوید: «اداره ساماندهی با اصناف متخلف برخورد می‌کند. دکه برای فروش روزنامه است و در کنارش خوراکی هم عرضه می‌شود. اینکه سیگار فروخته شود خلاف قانون است. بارها به صاحب این دکه تذکر داده شده است. اما باز هم این کار را می‌کنیم. اگر در روش کار خود تجدید نظر نکند اقدام به پلمب آن می‌کنیم.»

او درباره اصناف متخلف توضیح می‌دهد: «درباره اصناف متخلف به آنها رأی تمهیدات می‌دهند. یعنی که تعهد می‌دهم که سیگار نیاورم. اگر رعایت نکنند پلمب می‌شود. اغلب اصناف متخلف برای مدت کوتاهی به تذکرات شهرداری اهمیت می‌دهند و بعد از چند هفته دوباره روال کاری‌شان را از سر می‌گیرند. مثل صاحب این دکه که به تعهد خود بی‌توجه بوده است. برای تذکر اقدام خواهیم کرد.» 

برچسب‌ها:

نظر شما