شناسهٔ خبر: 30657491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

اخبار معارفی رسانه‌ها/ آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف کشور طی امروز، 26 دی‌ماه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ خبر آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران که از سوی دارالقرآن خانه کارگر برگزار می‌شود، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز چهارشنبه، 26 دی‌ماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 26 دی‌ماه و تا ساعت 18 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار با عناوین «تلاوت آیاتی از سوره «ق» باصدای محمد‌اللیثی» و «دو قاری جوان اجازه قرائت دریافت می‌کنند» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت منعکس شده‌اند.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم طی امروز خبری قرآنی با عنوان «دو قاری جوان اجازه قرائت دریافت می‌کنند» را منتشر کرده که مربوط به اجازه قرائت به مسعود نوری و مهدی غلام‌نژاد بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «دوره‌های تخصصی «اقرا» به نوعی حلقه اتصال قرائت قرآن در کشورمان به سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات است که از سال 95 این دوره با همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن برگزار می‌شود.
مهدی غلام‌نژاد و مسعود نوری از قاریان برجسته جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در حضور استاد عارف حسینی یک ختم کامل قرآن را انجام دادند و اجازه قرائت قرآن به روایت حفص از عاصم را دریافت می‌کنند. قرار است در غالب محفل انس با قرآن و در حضور استاد محمد عصفور صاحب اجازات از کشور مصر، مراسم اشهار و اجازه قرائت قرآن به روایت حفص از عاصم برگزار شود» .
فارس
اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 558 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «اعطای گواهی اجازه قرائت به دو قاری جوان قرآن کریم»، «نخستین درسنامه جامع «فرهنگ مهدویت و انتظار» رونمایی می‌شود»، «نظر جالب آیت‌الله حائری یزدی درباره آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی»، «ضرورت صدور معارف اهل بیت(ع) به خارج از ایران و معرفی اسلام ناب به جهانیان»، «آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران»، «آیت‌الله شاهرودی مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود/ تحولات اجتماعی توسط مردان اثرگذار به‌ وجود می‌آید» و «تلاوتی از عبدالمحمد پورعاشوری/ آیاتی از سوره‌ انفطار» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که اغلب این اخبرا نیز قرآنی هستند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری قرآنی با عنوان «آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران» را انتشار داده که مربوط به برنامه‌های دارالقرآن خانه کارگر ویژه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «نام‌نویسی بخش مسابقه دومین دوره جشنواره قرآنی فجر توسط دارالقرآن خانه کارگر آغاز شد. این مسابقات قرآنی در بخش‌های صوت، لحن و حفظ، مفاهیم و تفسیر، اذان و مداحی با محوریت سوره مبارکه فجر و حضرت فاطمه(س) در بخش آقایان و بانوان و کودکان زیر 7 سال و کودکان 8 تا 13 سال برگزار می‌شود. این مسابقات از 12 لغایت 22 بهمن در سالن اجتماعات دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود».
مهر
تعداد دو خبر با عناوین «ثبت‌نام ۲۰۰ نفر از ۴۰ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن» و «آغاز نام نویسی بخش مسابقه جشنواره قرآنی فجر» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده که هر دو خبر نیز قرآنی بوده و در حوزه تخصصی کلام‌الله مجید منعکس شده‌اند.
در بخش‌هایی از اولین خبر قرآنی امروز این صفحه که در رابطه با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم انتشار یافته، آمده است: «دومین نشست هماهنگی ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس ستاد و مسئولان و دست‌اندرکاران کمیته‌های مختلف این ستاد روز گذشته در ساختمان مهر سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ابتدای این نشست در سخنانی گفت: اگر قرار باشد تمهیداتی برای رفع مشکلات داشته باشیم کمیته‌های ستاد باید با توجه به بررسی نتایج گزارش بازرسی، افکارسنجی و نظرسنجی‌ها از دوره گذشته مسابقات، پیشنهادات خود را به دبیرخانه ارائه بدهند.
در ادامه اعضای ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و مسئولان کمیته های مختلف این ستاد از جمله کمیته نظارت، پشتیبانی، دعوت و تکریم، تبلیغات، حراست، مدعوین ویژه، تشریفات و بین‌الملل، فنی و داوری و کمیته هماهنگی امور بانوان ضمن ارائه گزارشی از آخرین مقدمات فراهم شده برای برگزاری مسابقات به بحث و تبادل پیرامون مسائل مختلف حوزه مسئولیت خود با حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختند».
ایرنا
«سمینار همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان در مالزی برگزار شد»، «مبارزه با فساد تنها بر عهده دولت نیست»، «هفته‌ای به نام حوزه‌های علمیه نام‌گذاری شود»، «چهل سالگی فجر انقلاب با افتخار به گذشته، امید به آینده»، «دشمن به دنبال متزلزل کردن هویت دینی و مذهبی قم است»، «وقف شادی؛ نیاز امروز جامعه»، «رقابت اروپایی‌ها برای پوشیدن لباس عروس ایرانی خبرساز شد» و «اسلام بر نبود فقر در جامعه تاکید دارد»، عناوین اخبار امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند.
ایسنا
از 10 خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، دو خبر با عناوین «برپایی نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم»» و «کرسی علمی ترویجی «هویت مادی روحی انسان از منظر قرآن و الزامات سیاسی پذیرش آن»برگزار شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی انتشار یافته‌اند.
در بخش‌هایی از خبر قرآنی برپایی نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم»» آمده است: «نمایشگاه گروهی آثار خوشنویسی نسخ و ثلث «کاتبان قرآن کریم» با حضور اساتید برجسته کشور در تبریز آغاز به کار کرد.
به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با حضور اساتیدی چون استاد «حسن کرمانی»، «افشین نجفی»، «محمدرضا صمدزاده»، «میرحسین زنوزی»، «محمد قیاسی»، «شهرام روحی»، «بهرام حجاری زاده»، «حسین نوروزی»، «زهرا شعار قدیم» و سایر علاقه‌مندان از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه، صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در گالری مهر و ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد 9 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار با عناوین « کرسی علمی ترویجی «هویت مادی روحی انسان از منظر قرآن و الزامات سیاسی پذیرش آن»برگزار شد» و «آغاز نام‌نویسی جشنواره قرآنی فجر ویژه کارگران» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و اخبار دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
میزان
«سوغاتی بیاورید» و «برگزیدگان هشتمین دوره جایزه دکتر مجتبایی معرفی شدند»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نیستند و در سایر حوزه‌های معارفی همچون عترت قرار دارند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد چهار خبر با عناوین ««بصائر الدرجات» از مهم‌ترین کتاب‌های پایه اعتقادی برای شیعیان است»، « بیش از یک‌هزار نسخه نفیس با موضوع «شهید اول» در گنجینه آستان ‌قدس»، «کشف استعدادهای ادبی در جشنواره داستان‌نویسیِ «مدرس، ماه مجلس»» و ««روضات الجنات»؛ اثری ماندگار در معرفی رجال تاریخی و ادبی» را بر روی خروجی خود انتشار داده که این اخبار نیز قرآنی نیستند.
انتهای پیام

نظر شما