شناسهٔ خبر: 30657372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

917 طرح عمرانی و اقتصادی استان مرکزی آماده بهره برداری است

اراک - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت:917 طرح عمرانی و اقتصادی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» عصر چهارشنبه در نشست شورای راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: این طرح ها با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 168 میلیارد تومان در حوزه مختلف عمرانی و اقتصادی در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان های استان مرکزی به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی ادامه داد: 798 طرح با اعتباری بالغ بر 834 میلیارد تومان عمرانی و بقیه طرح ها در حوزه اقتصادی به بهره برداری می رسند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از دستگاه های اجرایی استان مرکزی تا کنون طرح های عمرانی و اقتصادی خود را به دبیرخانه دهه مبارک فجر استان معرفی نکرده اند، احتمال افزایش این طرح ها وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: یک هزار و 334 میلیارد تومان از مجموع طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر امسال، طرح های اقتصادی است که این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.
فرخی ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های اقتصادی استان مرکزی نشان از امید مردم به آینده و تلاش برای توسعه همه جانبه کشور است.
وی گفت: دستگاه های اجرایی استان مرکزی تا یکم بهمن ماه باید طرح های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی خود را با قید زمان و مکان در سایت دبیرخانه دهه مبارک فجر استان ثبت کنند.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: دستگاه های اجرایی باید نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز طرح های فرهنگی دهه مبارک فجر اقدام کرده و اجرای طرحی نباید منوط به تامین مالی شود.
فرخی از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله دستگاه های اجرایی استان مرکزی در اراک خبر داد و گفت: این نمایشگاه از دوازدهم تا هفدهم بهمن ماه در این شهرستان برگزار و برای تمامی دستگاه های استان غرفه در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه در این روزها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و 15 تا 21 عصر پذیرای علاقه مندان است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سه هزار و 500 طرح فرهنگی تا کنون برای اجرا در آیین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان توسط دستگاه های اجرایی به این نهاد اعلام شده است.
حجت الاسلام «عباس هاشمی » افزود: برگزاری سرود یک هزار نفری کانون فرهنگی مساجد از جمله طرح هایی است که همزمان با سراسر کشور در روز دوازدهم بهمن ماه برگزار می شود.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری چهار هزار و 200 برنامه فرهنگی همزمان با دهه مبارک فجر در مدارس این استان توسط آموزش و پرورش پیش بینی شده است.
«علی شیرخانی» افزود: برگزاری برنامه 40 مدرسه 40 دل گویه، 40 مدرسه 40 کیک انقلاب، 40 مدرسه 40 مشاعره، 40 مدرسه 40 شعر انقلاب، 40 دانش آموز 40 مهارت و اعزام 40 کاروان راهیان نور به مناطق جنوب از جمله برنامه های فرهنگی است که در مدارس استان اجرا می شود.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
1955/3075

نظر شما