شناسهٔ خبر: 30657368 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

کره جنوبي 2- چين صفر؛ تاثير يک فوق ستاره

ببرهاي آسيا با درخشش هئونگ مين موفق به برتري مقابل چين شدند تا در صدر جدول گروه C جام ملت‌ها قرار بگيرند.

صاحب‌خبر -

تيم ملي کره جنوبي در دو مسابقه اخيرش به دو پيروزي يک بر صفر برابر فيليپين و قرقيزستان رسيده و نمايش مشابهي در اين بازي‌ها ارائه کرده بود که البته نشاني از تيم مدعي قهرماني جام ملت‌هاي آسيا نداشت، اما آنها امروز که در سومين مسابقه به مصاف چين رفتند، توانستند در نخستين ديداري که سون هئونگ مين را در اختيار دارند، با درخشش اين بازيکن به برتري دست پيدا کنند و با 9 امتياز در صدر جدول گروه C جام قرار بگيرند.


شاگردان مارچلو ليپي که بعد از برتري 2 بر يک مقابل قرقيزستان و 3 بر صفر برابر فيليپين، به دنبال کسب تساوي در بازي امروز با کره جنوبي بودند تا صدرنشين مرحله گروهي شوند، نتوانستند برابر نمايش منطقي و هجومي ببرهاي آسيا امتياز کسب کنند تا در نهايت با نتيجه 2 بر صفر مغلوب شوند و با 6 امتياز، به‌عنوان دومين تيم گروه راهي مرحله يک هشتم نهايي جام ملت‌ها شوند.


در ديگر مسابقه اين گروه، تيم ملي قرقيزستان با هت‌تريک ويتالي لوکس موفق به برتري 3 بر يک برابر فيليپين شد تا با 3 امتياز در جايگاه سوم جدول گروه C بايستد و شانس خود را براي حضور در جمع 16 تيم نهايي جام ملت‌ها افزايش دهد.


جام ملت‌هاي آسيا - امارات 2019 ؛ گروه C
چهارشنبه: 97/10/26 ؛ ساعت: 17
استاديوم: آل نهيان- ابوظبي
داور: عبدالرحمن الجاسم(قطر)؛ کمک‌ها: محمد ياسري محمد(مالزي) و محمد مو آزي؛ داور چهارم: سعود احمد(قطر)/ کمک داوران پشت دروازه: خميس محمد المري و خميس محمد الکوواري.

 

 

 

سرمربي: پائولو بنتو

 

 

 

سرمربي: مارچلو ليپي

 


ژائو ژوري(20)، ژانگ چنگ‌دونگ(21)، ژانگ لينپنگ(79)، جائو لين(90) از چين

 

 


کره جنوبي 1 - چين صفر (دقيقه 14: هوانگ اوي‌جو): پنالتي‌اي که سون هئونگ مين گرفته بود را هوانگ اوي‌جو با شوت زميني به سمت چپ زد که توپ با عبور از زير دستان جانلينگ تبديل به گل اول کره جنوبي شد.

 

 

کره جنوبي 2 - چين صفر (دقيقه 51: کيم مين جائه): ارسال دقيق سون هئونگ مين از روي کرنر سمت چپ زمين را کيم مين جائه، مدافع پيشتاخته کره جنوبي با ضربه سر زيبايي تبديل به گل دوم اين تيم کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


سون هئونگ مين که به دليل همراهي تاتنهام انگليس در دو ديدار ابتدايي مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2019 حضور نداشت، در مسابقه امروز برابر چين در ترکيب اوليه کره جنوبي قرار گرفت و در اولين بازي خود فوق‌العاده ظاهر شد؛ فوق ستاره ببرهاي آسيا با گرفتن پنالتي، زمينه‌ساز گل اول تيمش برابر چين شد و روي گل دوم نيز ارسال زيبايي روي سر کيم مين جائه فرستاد؛ علاوه بر اين، هئونگ مين با خلق موقعيت، بازي‌هاي بدون توپ، سانتر از جناحين و ... عملکرد درخشاني داشت تا بهترين بازيکن زمين لقب بگيرد.

 

 

* سون هئونگ مين، ستاره کره جنوبي بعد از دو مسابقه به ترکيب تيمش اضافه شده و برابر چين بازي مي‌کند.


* ليو يومينگ، جين جينگ‌دائو، ژانگ چنگ‌دونگ و يو دابائو چهار بازيکني هستند که نسبت به ديدار اخير تيم ملي چين به ترکيب اين تيم برابر کره جنوبي اضافه شدند و به جاي فنگ ژيااُتينگ،هائو جان‌مين، وو لي و ژائو لين به ميدان مي‌روند.

 

* سون هئونگ مين به‌عنوان سومين تعويضي کره از زمين بيرون رفت و بازوبند کاپيتاني را کيم يونگ وون داد.

 

 


شاگردان پائولو بنتو با وجود برتري در دو مسابقه اخيرشان، اما نشاني از تيم مدعي قهرماني جام ملت‌هاي آسيا نداشتند ولي امروز با اضافه شدن سون هئونگ مين و تغييراتي که در ترکيب به وجود آوردند، موفق شدند نمايش بهتري ارائه دهند و علاوه بر زدن دو گل و ثبت سومين کلين‌شيت پياپي، فرصت‌هاي گلزني زيادي به وجود آورند و يک بار هم به تيرک دروازه چين بزنند تا همانند تيم‌هاي ايران، عربستان و ... نشان دهند به دنبال قهرماني در اين رقابت‌ها هستند.

نظر شما