شناسهٔ خبر: 30655698 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نامزد نوبل صلح در گفتگو با مهر:

بازداشت «مرضیه هاشمی» بدون دلیل بوده است

نامزد جایزه نوبل صلح و افسر سابق سیا با اشاره به اینکه «مرضیه هاشمی» نزد جامعه سیاهپوستان امریکایی مورد احترام خاصی است گفت: بازداشت وی بدون دلیل و اتهام خاصی بوده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل-مهدی ذوالفقاری: منابع خبری و فعالان رسانه‌ای از بازداشت مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا خبر داده‌اند.

از صبح امروز، برخی از کاربران شبکه اجتماعی با هشتگ‌های #مرضیه_هاشمی_را_آزاد_کنید، #FreeMarziehHashemi ، #Pray4MarziehHashemi اقدام به تولید محتوا درباره اوکرده و به رفتار غیرقانونی و وحشیانه پلیس آمریکا با این مجری آمریکایی-ایرانی اعتراض کرده‌اند.

ابراهیم شکوری خبرنگار سابق صداوسیما در نیویورک با تایید این مطلب در توییتر خود درباره دستگیری مجری شبکه پرس‌تی‌وی نوشت: «مرضیه هاشمی (ملانی ایوت فرانکلین، گوینده پرس تی وی و خبرنگار آمریکایی که برای دیدار خانواده و برادر بیمار خود به آمریکا رفته بودند، به دلایل نامعلومی توسط پلیس آمریکا بازداشت شد. دو روز هیچ خبری به خانواده مرضیه هاشمی داده نشد و نهایتاً با دخترش صحبت کرد و این اطّلاعات را شخصا داد.»

«رابرت دیوید استیل» افسر پیشین اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و بنیانگذار مؤسسه «فعالیت اطلاعاتی سپاه دریائی آمریکا» در خصوص بازداشت «مرضیه هاشمی» خبرنگار پرس تی وی در آمریکا به خبرنگار مهر گفت: من این خانم را غیر مستقیم می شناسم؛ هنگامی که ما در حال برگزاری کارزار UNRIG (مرتبط با اصلاح فرایند انتخابات در آمریکا) بودیم و پیش از اینکه صهیونیست ها با اطلاع از اینکه شعار اول آمریکا به معنی «نه به اول اسرائیل» است به برنامه ما حمله ور شوند، او با «سینتیا مک کینی» (Cynthia McKinney) (که سابقه ۱۲ سال حضور در مجلس نمایندگان آمریکا را دارد) سفر می کرد.

وی گفت: بازداشت وی به دونالد ترامپ ضربه وارد می کند که نیاز به حمایت سیاهان آمریکائی دارد. این رویداد امروز در زمره موضوعات داغ در میان سران سیاه پوست در سراسر آمریکا بوده است. از اینکه می بینم برخی از جمله شما برای درک چرائی بازداشت وی آن هم بدون اتهامی خاص در حال تحقیق هستید، خوشحالم.

نامزد نوبل صلح در ادمه یادآور شد: همین بزرگان سیاه پوست با توصیه هائی به دنبال کمک به ترامپ بودند که رئیس جمهوری خود بررسی مناصب آن ها را متوقف کرد. اما باید توجه کرد که وی (ترامپ) در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به رأی و حمایت سیاهان نیاز دارد. بازداشت وی (مرضیه هاشمی) به عنوان اقدامی احمقانه و مضر برای رئیس جمهوری مرا نیز شگفت زده کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر شما می توانید به جایگاه رئیس جمهوری ما در میان جامعه سیاهان آمریکا بپردازید، از هر اقدامی در این راستا دریغ نکنید و من نیز از شما متشکرم.

استیل در ادامه تأکید کرد: این خانم در میان جامعه سیاه پوست های آمریکا به شدت مورد احترام است؛ در این میان می توان به «رندی شُرت» (Randy Short) و «سینتیا مک کینی» نماینده پشین کنگره اشاره کرد که وی را دوست خود می پندارند.

وی در پایان گفت: بدانید که تمرکز اصلی من بر جایگاه رئیس جمهور در  میان سیاهان در سراسر آمریکا است؛ جائی که تعداد بسیار زیادی از مسلمانان نیز حضور دارند.

نظر شما