شناسهٔ خبر: 30655386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اولين برف زمستاني فردا ايلام را سفيدپوش مي کند

صاحب‌خبر -
اولين برف زمستاني فردا ايلام را سفيدپوش مي کند
خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - کارشناس پيش بيني اداره کل هواشناسي ايلام گفت: نخستين برف زمستانه ايلام روز پنجشنبه مناطق کوهستاني و سردسير استان را سفيدپوش خواهد کرد.

سميه عزيزمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امروز عصر هواي استان باراني مي شود اما در ساعاتي از صبح روز پنجشنبه به علت افت دما در نقاط سردسير و کوهستاني برف و در مناطق گرمسير باران مي بارد.
وي افزود: شدت بارش برف اين سيستم مناسب و بيشتر از حد متوسط است و اواخر روز پنجشنبه به تدريج تضعيف شده و از استان خارج مي شود.
عزيزمنش يادآور شد: اما با توجه به وضعيت برودت و رطوبت هواي استان ايلام احتمال بارش پراکنده باران در ساعاتي از روز جمعه وجود دارد.
وي در مورد افت دما هم گفت: دماي هوا در مناطق سردسير و کوهستاني بين پنج تا 10 درجه سانتيگراد زير صفر مي رسد.
وي يادآور شد: يکي ديگر از پديده هاي جوي استان ايلام وزش باد نسبتا شديد تا شديد است که با توجه به وزش باد در کانون هاي گرد و غبار عراق و سوريه، احتمال شکل گيري توده غبار و ورود آن به استان ايلام دور از ذهن نيست.
عزيزمنش افزود: به علت برودت هوا احتمال ترکيدگي لوله و کنتورهاي آب، ماشين آلات صنعتي، کشاورزي و خانگي مرتبط با آب، يخبندان، لغزندگي معابر و جاده ها وجود دارد.
وي به مشترکان گاز توصيه کرد به خاطر افت دما و سردي هوا مصرف گاز افزايش يافته و اين موضوع نيازمند مصرف و مديريت بهينه گاز است.
به گزارش ايرنا، از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون بيشترين بارش باران در آبدانان با 709 و ايوان با 684 ميليمتر و کمترين بارندگي هم در مهران با 301 و دهلران با 318 ميليمتر بارش بوده است.
مقدار بارندگي هاي ايلام نيز از ابتداي مهرماه تاکنون 514 ميليمتر بوده که نسبت به سال گذشته 385 درصد و در مقايسه با ميانگين بلندمدت 115 درصد افزايش بارش داشته است.
7172/6034
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما