شناسهٔ خبر: 30655214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

50 گردنه برفگیر در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد

یاسوج - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه با بارش شدید برف و باران در هفته اخیر، هم اینک با تلاش شبانه روزی راهداران استان 50 گردنه برفگیر بازگشایی و دیگر نقاط برفگیر راه ها برفروبی و نمک پاشی شد.

صاحب‌خبر -

علی خوان پایه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راهداران در سراسر استان در تلاش هستند که نسبت به بازگشایی محورهای مواصلاتی اقدام کنند.
وی افزود: بارش شدید برف و باران در ظرف 2 روز گذشته سبب مسدود شدن راه ارتباطی بیش از 100 روستای این استان شد.
خوان پایه دلیل مسدون شدن این تعداد راه روستایی را خاکی بودن و نبود زیرسازی مناسب این جاده ها عنوان کرد و گفت: جاده برخی از روستاها نیز به دلیل جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها دچار خسارت شده اند.
وی در ادامه به شهروندان توصیه کرد که در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و در صورتی تا پایان هفته جاری قصد سفر دارند حتما تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ و البسه گرم و آذوقه خشک همراه داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که برغم بارندگی ،تمامی جاده های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 79 گردنه با 2هزار و 846 کیلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 کیلومتر محور برفگیر است.
این استان حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
بیش از 44 درصد جمعیت افزون بر 723هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که حدود 700 روستای آن بالای 20 خانوار جمعیت دارد.
23 راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.
خدمات رسانی با 200 دستگاه وسیله نقلیه سبک، نیمه سنگین و سنگین در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است.
در این راهدارخانه‌ها بیش از 250 نفر آماده باش و 100 نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری زمستانه مستقر هستند.
9868/1662

نظر شما