شناسهٔ خبر: 30654467 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام :

اولین برف زمستانی فردا ایلام را سفیدپوش می کند

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: نخستین برف زمستانه ایلام روز پنجشنبه مناطق کوهستانی و سردسیر استان را سفیدپوش خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

سمیه عزیزمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز عصر هوای استان بارانی می شود اما در ساعاتی از صبح روز پنجشنبه به علت افت دما در نقاط سردسیر و کوهستانی برف و در مناطق گرمسیر باران می بارد.
وی افزود: شدت بارش برف این سیستم مناسب و بیشتر از حد متوسط است و اواخر روز پنجشنبه به تدریج تضعیف شده و از استان خارج می شود.
عزیزمنش یادآور شد: اما با توجه به وضعیت برودت و رطوبت هوای استان ایلام احتمال بارش پراکنده باران در ساعاتی از روز جمعه وجود دارد.
وی در مورد افت دما هم گفت: دمای هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی بین پنج تا 10 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد.
وی یادآور شد: یکی دیگر از پدیده های جوی استان ایلام وزش باد نسبتا شدید تا شدید است که با توجه به وزش باد در کانون های گرد و غبار عراق و سوریه، احتمال شکل گیری توده غبار و ورود آن به استان ایلام دور از ذهن نیست.
عزیزمنش افزود: به علت برودت هوا احتمال ترکیدگی لوله و کنتورهای آب، ماشین آلات صنعتی، کشاورزی و خانگی مرتبط با آب، یخبندان، لغزندگی معابر و جاده ها وجود دارد.
وی به مشترکان گاز توصیه کرد به خاطر افت دما و سردی هوا مصرف گاز افزایش یافته و این موضوع نیازمند مصرف و مدیریت بهینه گاز است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش باران در آبدانان با 709 و ایوان با 684 میلیمتر و کمترین بارندگی هم در مهران با 301 و دهلران با 318 میلیمتر بارش بوده است.
مقدار بارندگی های ایلام نیز از ابتدای مهرماه تاکنون 514 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 385 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 115 درصد افزایش بارش داشته است.
7172/6034

نظر شما