شناسهٔ خبر: 30654260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر ری: رسالت خبرنگاران، آگاهی بخشی و تقویت امید در جامعه است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در دیدار با هیئت مدیره خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران با اشاره به ضرورت فعالیت اصحاب رسانه در توسعه کشور اظهار داشت: خبرنگارانی که با عزم و اراده قوی در رسانه‌ها حضور دارند به عنوان چشم بینای جامعه دچار فراز و نشیب‌های مختلفی هستند و نقش مهمی در توسعه پایدار کشور دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» افزود: هم اندیشی و مصاحبت با خبرنگاران، همبستگی و همدلی را افزایش می دهد؛ آنان برای پیشرفت یک استان یا شهرستان، همت بی بدیلی دارند تا امور را همراه با مسؤلان پیگیری نمایند؛ در واقع رسالت خبرنگاران، آگاهی بخشی و تقویت روحیه امید در جامعه است .

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی مطبوعات و رسانه‌های استان تهران گفت: برگزاری نمایشگاه یا جشنواره مطبوعات شهرستان ری نیز در شناسایی هویت این منطقه کمک بسزایی می‌کند و در این راستا تلاش داریم تا نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های جنوب استان تهران در دهه فجر برگزار شود .

وی دربخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات پیش روی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در دهه مبارک فجر پرداخت و گفت: از جمله اقدامات پیش بینی شده در دهه فجر امسال می توان به:  گلباران جایگاه جلوس امام خمینی (ره) با حضور خبرنگاران و هنرمندان،  عصر شعر فجر فاطمی بنام چله عشق با حضور شاعران مطرح کشور، اجرای تئاتر صحنه ای، اکران فیلم های انقلابی و سینمایی در بخش حسن آباد فشافویه، نمایشگاه هنرهای تجسمی در مجتمع فرهنگی و هنری شیخ ابوالفتوح رازی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، برپایی نمایشگاه کتاب در بخش خاوران و فشافویه، اجرای برنامه های فرهنگی در کانون های مساجد، گردهمایی بزرگ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و هچچنین نمایشگاه روزنامه های اوایل انقلاب اشاره کرد .

در ادامه این نشست نیز «میلاد زارعی» مدیرعامل خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران اظهار داشت: رسانه‌ها یکی از اجزای اصلی جوامع بشری به شمار می‌روند و نقش فعالان رسانه‌ای در هویت‌یابی شهرستان ها تأثیر بسزایی دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید دغدغه های اصلی خبرنگاران را فراموش کنیم؛ افزود: همه باید مطالبه ها و مسائل شهرستانی را پیگیری کنیم؛ در حال حاضر دفتر نمایندگی مستقر در حوزه فشافویه و کهریزک وجود ندارد و همشهریان ما در این بخش ها مشکل رفت و آمد دارند .

مدیرعامل خانه مطبوعات شهرستان های استان تهران خاطر نشان کرد: اکنون در تمامی شهرستان های استان تهران، خانه های مطبوعات فعال هستند و لیست خبرنگاران و رسانه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایگاه اطلاع رسانی خانه مطبوعات برای اطلاع مردم و مسئولان موجود است .

نظر شما