شناسهٔ خبر: 30653843 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عالمی:

2 هزار میلیارد تومان برای امهال وام های کشاورزان خسارت دیده کم است

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور، گفت: میزان 2 هزار میلیارد تومان تخصیصی که اخیرا در راستای مصوبه امهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده انجام شده تقریبا 10 درصد بودجه مورد نیاز آن است.

صاحب‌خبر -

پیمان عالمی عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت امهال وام‌‌های بخش کشاورزی، گفت: بند خ ماده 33 قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بر اساس این بند دولت مکلف شده که تسهیلات کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه را پس از بخشش سود، جرائم و دیرکرد اصل تسهیلات پرداختی به آنها را امهال کند.

سازمان برنامه و بودجه مصوبات اجرای امهال وام کشاورزان را اجرایی نمی‌کند

دبیر کارگروه پیگیری امهال تسهیلات بخش کشاورزی کشور با بیان اینکه متاسفانه پس از گذشت یک سال از آغاز برنامه ششم توسعه سه مصوبه توسط هیات دولت برای اجرای امهال وام کشاورزان خسارت دیده ابلاغ شده اما به دلیل عدم شفافیت، همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه این قانون اجرایی نشده است، تصریح کرد: امروز به مجلس شورای اسلامی آمده‌ایم تا از نمایندگان مربوطه درخواست کنیم از قانون مصوب برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده حمایت کنند.

بیش از 2 میلیون کشاورز به صورت مستقیم با موضوع امهال وام کشاورزان ارتباط دارند

وی با اشاره به اینکه کشاورزان خسارت‌ دیده‌اند با اجرای این قانون می‌توانند گوشه‌ای از خسارات وارده به خود را جبران و در چرخه تولید باقی بمانند و در راستای تامین امنیت و سلامت غذایی جامعه تلاش کنند، ادامه داد: امروزه بیش از 2 میلیون کشاورز به صورت مستقیم درگیر با موضوع امهال وام کشاورزان خسارت دیده هستند و امور مالی و بانکی آنها متوقف شده است.

پیمان عالمی عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور

 

نباید اجازه دهیم تولیدکنندگان بخش کشاورزی از چرخه تولید خارج شوند

عالمی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مطالبه ما از دولت برای اجرای قانون حمایت کنند تا بتوانیم بخشی از خسارات وارده به کشاورزان را جبران کنیم، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم تولیدکنندگان بخش کشاورزی از چرخه تولید خارج شوند و امنیت و سلامت غذایی تهدید شود.

اگر معیشت کشاورزان کشور با خطر مواجه شود امنیت غذایی نیز تهدید می‌شود

در تامین مایحتاج مردم دچار مشکل و تورم هستیم

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با بیان اینکه هر فرد و شهروند در طول شبانه روز سه مرتبه از دست رنج کشاورزان ارتزاق می‌کند به همین دلیل حمایت از کشاورزان خسارت دیده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: اگر معیشت کشاورزان کشور با خطر مواجه شود امنیت غذایی نیز تهدید می‌شود، امروزه شاهد هستیم که در تامین مایحتاج مردم مانند گوشت قرمز،گوشت سفید، تخم مرغ و لبنیات دچار تورم و مشکل شده‌ایم که مرتبط با میزان عرضه تولید است.

سیاست‌های اشتباه میزان تولید کشاورزی را کاهش داده است

عالمی ادامه داد: به علت سیاست‌های غیرصحیح  میزان تولید و عرضه تولیدکنندگان کشاورزی کاهش یافته است، باید میزان عرضه و تقاضا متناسب باشد اما با خارج کردن تولیدکنندگان بخش کشاورزی حجم عرضه کاسته شده است.

نمایندگان از اجرای قانون امهال وام کشاورزان خسارت دیده حمایت کند

وی اضافه کرد: بند خ ماده 33 برنامه ششم توسعه تا سال 1401 ادامه دارد و به دلیل اینکه مطالبات بخش کشاورزی و تسهیلات آنها یک سال است باعث توقف امور مالی شده  و نقدینگی کشاورزان  در بانک‌ها بلوکه شده درخواست داریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به ما کمک کند تا دولت این قانون را اجرایی و کشاورزان مشکلات بانکی خود را برطرف کنند.

تسهیلات یک نفر از 10 نفر کشاورز با اعتبار تخصیص یافته امهال می‌شود

دبیر کارگروه پیگیری امهال تسهیلات بخش کشاورزی کشور در پایان خاطرنشان کرد: میزان 2 هزار میلیارد تومان تخصیصی که اخیرا در راستای مصوبه انجام شده تقریبا 10 درصد بودجه مورد نیاز آن است و عملا باعث شده بانک‌ها از اجرای این قانون استنکاف کنند./

پایان پیام

 

نظر شما