شناسهٔ خبر: 30653474 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

خبر/

گسترش مناسبات مرزی ایران و ترکیه

نصر: فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز درجه یک جمهوری اسلامی در ماکو و والی استان ایغدیر ترکیه بر حسن همجواری و امنیت در مرزهای دو کشور تاکید کردند .

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از یول‌پرس، دراین ملاقات مرزی فرمانده هنگ مرزی وکلانتر مرز ماکو با تاکید بر اهمیت مرزها در جمهوری اسلامی و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مرزبانان در حفظ و حراست از مرزها گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی در تمامی مرزهای خاک مقدس جمهوری اسلامی با جان دل تلاش کرده و آماده جانفشانی هستند .

سرهنگ حاجی زاده با اشاره به تحرکات و شرارت برخی گروهکها در مرزهای شمالغرب کشور و مرز ترکیه بر همکاری مرزبانان کشور ترکیه برای جلوگیری از فعالیت و تردد آنها در مرزها تاکید کرد و افزود: مرزهای جمهوری اسلامی برای نیروهای نظامی و انتظامی مقدس بوده و برای حفظ و حراست از آنها شهدای زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است .

وی با اشاره به جان باختن یکی از مرزبانان کشور ترکیه در درگیری با گروهک ها در هفته گذشته گفت:  مرزبانان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برای حفظ و حراست از مرزهای دو کشور جان خود را فدا خواهند کرد .

انور اونلو والی استان اغدیر ترکیه هم در این ملاقات با اشاره به تاریخ دیرین ارتباط و دوستی بین ملت و دولت ایران و ترکیه گفت : این دوستی ها عامل آرامش و امنیت در مرزهای دو کشور است .

او با اشاره به اهمیت همکاری مرزبانان دو طرف در مرزها افزود : امنیت و آرامش به وجود امده باعث شده است تا ساکنان دو سوی مرز تبادلات  فرهنگی اقتصادی و اجتماعی خوبی با هم دیگر داشته باشند .

در این ملاقات طرفین در مورد تسهیل در تردد مسافر و خودرو در گمرکات بازرگان و گوربلاغ ، تلاش برای امنیت بیش از پیش مرزها و جلوگیری از قاچاق انسان و کالا در مرزها همچنین مقابله شدید با اشرار در مرزهای دو کشور بحث و تبادل نظر کردند .

انتهای پیام/

نظر شما