شناسهٔ خبر: 30652976 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار آبفای یزد نسبت به یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب

یزد - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد (آبفا) در خصوص لزوم حفاظت از کنتور آب در برابر سرما و یخ زدگی در روزهای آینده هشدار داد.

صاحب‌خبر -

محمدحسین شرعیاتی روز چهارشنبه با بیان این مطلب به ایرنا گفت : با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص کاهش دمای هوا در روزهای آینده ، حفاظت از کنتور و تاسیسات آب برای جلوگیری از یخ زدگی و خسارات احتمالی با رعایت موارد زیر الزامی است.
وی افزود: پوشاندن کنتور و لوازم جانبی آن با استفاده از پشم شیشه یا پوشش‌های مناسب دیگر ضروری است با این حال لازم است این کار به صورتی انجام گیرد که کنتور آب به‌راحتی قابل قرائت باشد.
مدیرروابط عمومی شرکت آبفای یزد با اشاره به لزوم تخلیه کردن خاک داخل حوضچه کنتور و تمیز نمودن بدنه کنتور و قطعات داخل آن ، اضافه کرد: در صورت یخ زدگی کنتور و لوله های آب از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و استفاده از آب جوش یا حرارت مستقیم در اطراف کنتور خودداری نموده و از هوای گرم (سشوار) استفاده شود
شرعیاتی خاطرنشان کرد: از ورود آب باران و آب سطحی به داخل حوضچه کنتور جلوگیری شود و در صورت وقوع حادثه با سامانه ارتباط مردمی 122 تماس گرفته شود.
وی در پایان تأکید کرد : با توجه به اینکه کنتور در داخل ملک مشترکان واقع شده حفاظت از آن نیز در برابر یخ زدگی به عهده مشترک خواهد بود.
استان یزد بر اساس سرشماری سال 1397 ، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 15 درصد آن ساکن روستاها و مابقی در شهرها سکونت دارند.
این استان ، بیش از 395 هزار مشترک آب دارد که 78 درصد در بخش خانگی و 22 درصد نیز در بخش های غیرخانگی هستند.
در 9 ماهه امسال تعداد هفت هزار و 950 فقره انشعاب آب در سطح استان یزد به فروش رسیده است.
همچنین 461 روستای بالای 20 خانوار با 271 هزار نفر جمعیت روستایی زیرپوشش خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار ) قرار دارد.
1968/ 6197

نظر شما