شناسهٔ خبر: 30652365 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد؛

راه‌اندازی موکب دانشجویی اربعین ۹۸ با همکاری دانشگاه‌های عراق

شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده با همکاری دانشگاه‌های عراق و ارائه دستاوردهای چهار دهه پس از انقلاب اسلامی را بررسی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهارمین جلسه کمیته اجرایی شورای فرهنگی بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با طرح موضوع راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده با همکاری دانشگاه‌های عراق و بحث و بررسی پیرامون تهیه محتوای حوزه بین‌الملل به منظور ارائه دستاوردهای دانشگاه در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، دکتر الهه متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری جشنواره ابن سینا گفت: با توجه به اینکه جشنواره دانشجویی ابن‌سینا در سال جاری برگزیده بخش بین‌الملل دارد از دانشجویان خارجی خواسته شده دستاوردهای خود را طبق پروتکل جشنواره اعلام کنند. 

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص برگزاری جلسات مشاوره روان‌شناسی فردی برای دانشجویان بین‌الملل نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت مقوله زبان در این نوع از ارتباطات، درصدد همکاری با مشاورانی هستیم که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین بر اهمیت اجرای طرح پایش سلامت روان برای دانشجویان خارجی دانشگاه چون دانشجویان ایرانی تأکید کرد.

در ادامه، موضوع راه‌اندازی موکب در اربعین سال آینده با همکاری دانشگاه‌های کشور عراق توسط دکتر علی اصغر باقرزاده، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد.

وی تجربیات دانشگاه در راه‌اندازی موکب اربعین به عنوان یک رویداد فرهنگی طی سال‌های اخیر را بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به حضور پر شور دانشجویان خارجی در کنار دانشجویان ایرانی در این رویداد و توسعه تعاملات با مراکز علمی عراق در سال‌های گذشته، شورای فرهنگی دانشگاه به بررسی راهکارهای مختلف پرداخته و بر راه‌اندازی کمپین مشترک با دانشگاه‌های این کشور تأکید دارد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام هماهنگی با دانشگاه‌های عراق را برای برنامه‌ریزی هر چه مناسب‌تر در این زمینه از سوی معاونت بین‌الملل دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی پردیس بین‌الملل ضروری دانست.

باقرزاده همچنین پیشنهاد برپایی کمپین‌های بین‌المللی و هفته‌های فرهنگی ایران در دانشگاه‌های کشورهای مختلف را مطرح کرد و گفت: آداب‌ و رسوم، آثار و مفاخر فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری ایران در کنار دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه در این گردهمایی‌ها امکان معرفی خواهند داشت.

دکتر مهدی نوروزی، مدیر امور هنری و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به مبحث دستاوردهای دانشگاه در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با تکیه بر توسعه دانشگاه در حوزه بین‌الملل، لزوم ارائه و تولید محتوا در این بخش نیز در کنار سایر حوزه‌ها ضروری به نظر می‌رسد و نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

وی ادامه داد: با رویکرد نمایش این دستاوردها، معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه در صدد برگزاری نمایشگاهی در دهه فجر است که غرفه‌ای نیز به حوزه بین‌الملل اختصاص خواهد یافت.

نظر شما