شناسهٔ خبر: 30651855 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تهیه کننده فیلم سینمایی «پارک وی» :

ادغام موسسه رسانه‌های تصویری در سازمان سینمایی بسیار خوب است

تهران - ایرنا - تهیه کننده «پارک وی» معنقد است حکم رئیس سازمان سینمایی برای ادغام موسسه رسانه های تصویری با یک یا دو موسسه دیگر، آغاز کوچک سازی منطقی سازمان سینمایی است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره اهمیت ادغام موسسه رسانه های تصویری با یک یا دو موسسه دیگر، اظهار داشت: مدیران موفق سازمان سینمایی اهمیت خود را در فربه بودن سازمان سینمایی نمی دانند بلکه در چابک بودن و اجرای ماموریت های محوله آن با امکانات بسیار کمتر می دانند.
تهیه کننده «رخساره» تاکید کرد: موسسه رسانه های تصویری در شرایطی تصویب شد که قرار بود شبکه نمایش خانگی راه اندازی شود به همین دلیل موسسه به طور انحصاری مدیریت این مسئولیت ها را بر عهده داشت.
وی افزود: اما در زمان مرحوم سیف اله داد با تدبیر او بخش خصوصی وارد بازار شد اما اکنون بخش خصوصی توانسته بازار را به درستی مدیریت کند پس نیاز به حامی جدیدی همچون موسسه با ابعادی که به تدریج فربه شده مانند موسسات دیگر را ندارد.
موسوی خاطرنشان کرد: با آغاز این اقدام آغاز کوچک سازی و چابک سازی موسسه رسانه های تصویری امیدوارم همکاران سینمایی ام به جای اینکه با انواع کاغذبازی روبرو شوند سریع مشکلاتشان مطرح و به نتیجه برسد.
تهیه کننده «قرمز»، گفت: مهدی یزدانی به عنوان گزینه مناسب برای این ادغام است چرا که این مدیریت به فردی سپرده شد که در سال های مدیریتی اش در برابر تغییرات هیچ وقت جبهه نگرفت.
وی ادامه داد: یزدانی همیشه همراه با تغییرات بوده و در مراکزی که مدیریت کرده با توجه به شناخت اقتصادی که دارد فرد موفقی بوده است. شاید این شروعِ ادغام به کسی دیگر سپرده می شد از لحظه اول باید نگران می شدیم.
موسوی به ویژگی های سرپرست سازمان سینمایی اشاره کرد و گفت: عدم دلبستگی انتظامی به پست ها و نیاز به فرد نبودن محل خدمت از ویژگی های او است که باعث شده تا من و همکارانم به این باور برسیم که سازمان سینمایی به تدریج کوچک سازی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، روز گذشته (سه شنبه 25 دی ماه) حسین انتظامی در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه جامع این سازمان، در حکمی به مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت داد ظرف 6 ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری در یک یا دو موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام کند.
در راستای سیاست‌های کلان وزارت متبوع و سازمان و به منظور فراهم کردن شرایط لازم برای شکل‌گیری ساختاری چابک، منعطف و متناسب با رویکرد جامعه مدارانه و هم راستا با استقرار مناسبات حرفه‌ای و صنفی در سینمای کشور و برای ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف سینما؛ از آنجا که خوشبختانه ظرفیت و توان بخش خصوصی فعال در شبکه نمایش خانگی و بازارهای نوپدید به حد قابل قبولی رسیده است و زیرساخت لازم برای جذب و استقرار فناوری‌های نوین و حضور موثر در بازارهای داخلی و خارجی فراهم شده است و مصرف محصولات سینمایی و سمعی بصری شکل تازه ای به خود گرفته است و از طرفی بر اساس برنامه جامع سینما، ورود موثرتر در بازار نیازمند تمرکز بیشتر و اتکای به نیروی‌های جوان و خلاق و طرح های نو و دوری از تصدی و امور اجرایی غیرضرور در این بخش مهم است.
فراهنگ**9246** 1418

نظر شما