شناسهٔ خبر: 30650233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فعال فرهنگی اهل فوعه کفریا در سوریه اعلام کرد:

رسانه و تفرقه دو سلاح ‌آمریکا در جنگ با سوریه/ فریب دشمن را نخورید

حاج یحیا با بیان اینکه فریب دشمن را نخورید، گفت: ایران تجربه با ارزش بسیج مردمی را در سوریه پیاده کرد و آمریکا و جهان غرب در جنگ با سوریه از دو سلاح رسانه و تفرقه استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «سید حسن حاج یحیا» شامگاه (چهارشنبه 19 دی) در همایش بین المللی 40 سال مبارزه با اسلام آمریکایی در خراسان جنوبی اظهار داشت: سال 90 به ایران برای تحصیل آمدم و در آن زمان همه مردم ایران از سوریه تعریف می کردند و سوریه آباد بود.

 

فعال فرهنگی اهل فوعه کفریا در سوریه با بیان اینکه اکنون سوریه با فاجعه رو برو است، ادامه داد: سوریه 8 میلیون نفر پناهنده در جهان دارد و 300 هزار نفر جانباز داریم و کودکان سوریه سال های زیادی است که به مدرسه نرفته اند.

 

بهره گرفتن آمریکا از دو سلاح رسانه و تفرقه در جنگ با سوریه

وی با اشاره به اینکه آمریکا و جهان غرب در جنگ با سوریه از دو سلاح رسانه و تفرقه استفاده کردند، افزود: آنها توانستند کل فاجعه ها و در گیری ها را ابتدا از طریق رسانه ها شروع کنند و مردم ما فریب این شبکه های عربی ساخته دست دشمن را خوردند.

 

حاج یحیا در ادامه گفت: دشمن در مرحله بعد بین مردم سوریه تفرقه ایجاد کرد و مردم سوریه متاسفانه فریب حرف های آنان را خوردند و نمی دانستیم که رهبر تظاهرات چه کسی بود و یک عده به حمایت از آمریکا می پرداختند.

 

سوریه قبل از حمایت های ایران شجاع نبود

فعال فرهنگی اهل فوعه کفریا در سوریه با بیان اینکه 4 سال فوعه و کفریا تحت محاصره کامل دشمن قرار داشتند، افزود: هر هفته هواپیماهای سوریه مقداری نان و آب می فرستادند تا مردم این شهرها زنده بمانند و مردم ما در این محاصره 4 ساله قوت و شجاعت خود را از جمهوری اسلامی گرفتند.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم سوریه همواره می دانستند که حمایت و پشتیبانی ایران همواره وجود دارد، گفت: قبل از حمایت های جمهوری اسلامی شجاع نبودیم و اکنون شجاع شده ایم و می بینید که همه کشورهای منطقه به سمت مصالحه با دولت بشار اسد می روند.

 

فریب دشمن را نخورید

فعال فرهنگی اهل فوعه کفریا در سوریه با بیان اینکه فریب دشمن را نخورید، ادامه داد: مردم سوریه فریب آن ها را خوردند و به نتیجه ای نرسیدند و بی امنیتی خیلی سخت است و از مردم میخواهیم پشتیبان ولایت فقیه و جمهوری اسلامی باشند.

 

حاج یحیا با اشاره به اینکه اگر جمهوری اسلامی نبود ما اکنون آزاد نبودیم، گفت: ایران تجربه با ارزش بسیج مردمی را در سوریه پیاده کرد و در تمام عرصه های زندگی خود در سوریه از تجربه های جمهوری اسلامی استفاده می کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه جنگ مسلحانه در سوریه به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: اما هنوز درگیر با جنگ اقتصادی و فرهنگی هستیم و اگر انقلاب اسلامی نبود نمی توانستیم جنگ را ادامه دهیم و از 14 استان سوریه 3 استان نابود شده اند.

 

 

 

 

نظر شما