شناسهٔ خبر: 30649555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یاسوج| خدمات آستان قدس رضوی به دهستان "سادات محمودی" دنا رسید

R41452/P/S6,69/CT11

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهستان سادات محمودی شهرستان دنا با ۳۷ روستا دهستان هدف آستان قدس رضوی برای ارائه خدمات است که بخش قابل توجهی از خدمات این نهاد در این دهستان انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، ستار هدایت‌خواه ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامی‌داشت آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برکات فراوانی برای ملت ایران داشته که یکی از برکات معنوی آن توجهی است که مردم ما به اهل بیت پیدا کرده و در سایه آن رشد کردند به‌ویژه توجهی که مردم بعد از انقلاب به ساحت امام رضا(ع) پیدا کردند.

وی با بیان اینکه درصد زائران امام رضا(ع) در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب به نسبت قبل از آن به صدها برابر افزایش پیدا کرده است، افزود: دفتر آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد در دو سال اخیر 10 هزار زائر اولی را به مشهد مقدس اعزام کرده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی به مستضعفان، ضعفا و تهی‌دستان را از مهم‌ترین اهداف تاسیس دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌ها عنوان و بیان کرد: حدود 27 ماه است این دفاتر در استان‌ها تشکیل و منشا خدمات زیادی شده است.

هدایت‌خواه عنوان کرد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها چهار ماموریت دارند که اصلی‌ترین آن‌ها جذب و ساماندهی خادم‌یاران رضوی است و در این راستا تاکنون حدود دو هزار و 120 نفر از هم‌استانی‌ها در این طرح شرکت کرده‌اند که در کانون‌های خادم‌یاری ساماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 35 کانون خادم‌یاری محلی در استان تشکیل شده است، گفت: کانون‌های خادم‌یاری محلی به‌کارگیرنده ظرفیت‌های محلی برای زدودن محرومیت از چهره شهرها و روستاهای هدف هستند.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: علاوه بر این، کانون خادم‌یاری مرکزی با مسئولیت امام جمعه در هر شهرستان تشکیل شده است.

هدایت‌خواه عنوان کرد: شکل دوم کانون‌های خادم‌یاری موضوعی است که در این راستا تاکنون 40 کانون خادم‌یاری تخصصی و موضوعی از جمله کانون‌های خادم‌یاری رسانه، شعر و ادب، قرآنی، اشتغال و گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم تشکیل شده است.

وی بیان کرد: ماموریت دوم دفتر آستان قدس امدادرسانی به مستضعفین است که در بخش‌های مختلف از جمله اعزام زائر اولی‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد به عملکرد کانون سلامت اشاره داشت و گفت: در این زمینه تاکنون سه هزار و 600 پرونده تشکیل دادیم که 700 مورد مربوط به دهستان هدف بوده و در این کانون حدود 29 میلیارد ریال خدمات به بیماران ارائه شده است.

هدایت‌خواه گفت: در کانون خانواده نیز تاکنون حدود 300 مورد وام قرض‌الحسنه و یا کمک بلاعوض ارائه شده و 35 مورد ازدواج آسان داشتیم.

وی عنوان کرد: در حوزه امداد مستضعفان تاکنون بیش از 40 گروه جهادی به مناطق مختلف استان اعزام شده که این گروه‌ها تاکنون هشت باب از منازل افراد نیازمند را تکمیل کردند و برخی از این اعزام‌ها هم در قالب گروه‌های درمانی، پزشکی و دندانپزشکی بوده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع بسته‌های ارزاق را از دیگر خدمات این دفتر در حوزه امداد مستضعفان عنوان و بیان کرد: در این راستا تاکنون حدود 10 هزار مورد بسته‌های ارزاق در مناطق محروم استان توزیع شده است.

هدایت‌خواه توزیع 10 هزار بسته نوشت‌افزار در ایام سال تحصیلی و توزیع حدود 500 دست لباس برای دانش‌آموزان نیازمند را از دیگر اقدامات دفتر آستان قدس رضوی در استان عنوان کرد.

وی توزیع کارت‌های هدیه بین بیماران نیازمند و صعب العلاج و ایتام را از دیگر اقدامات دفتر آستان قدس در استان عنوان کرد و ادامه داد: ماموریت سوم دفتر آستان قدس رضوی ترویج فرهنگ وقف و نذر در راستای پایداری خدمات ارائه شده به نیازمندان است که بر این اساس کانون وقف و نذر تاسیس و زیرساخت‌هایی برای جمع آوری نذورات فراهم  شده است.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی ماموریت چهارم این دفتر را ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ اهل بیت دانست و عنوان کرد: برای همه خدماتی که قرار است به نیازمندان ارائه شود پیوست فرهنگی تهیه شده یا در حال تهیه است.

هدایت‌خواه گفت: هم‌اکنون دهستان سادات محمودی با 37 روستا دهستان هدف ما است که بخش قابل توجهی از خدمات در این دهستان انجام می‌شود و علاوه بر آن کارهای عمرانی مانند احداث جداول روستایی و در حوزه اشتغال اقداماتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما