شناسهٔ خبر: 30649414 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

محمود کلهر در گفتگو با ایلنا ؛

عراق می‌تواند از ناهماهنگی قلب دفاع ایران استفاده کند/ تفکر کی‌روش نسبت به جام جهانی تغییر کرده است

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش در جام ملت‌های آسیا به اظهارنظر پرداخت.

صاحب‌خبر -

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص عملکرد شاگردان کی‌روش در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی عملکرد خوبی داشته و فوتبال شناوری را ارائه داده است. اکثر عناصر هجومی ما در زمین حضور دارند و این نشان می‌دهد که تفکر آقای کی‌روش نسبت به جام جهانی تغییر کرده است. می‌توانیم از این بهتر هم باشیم و فوتبال بهتری را ارائه دهیم.

وی در خصوص تغییراتی که قلب خط دفاعی ایران رخ می‌دهد نیز گفت: تنها ایرادی که به کار تیم ملی وارد است این است که هنوز نتوانسته‌ایم زوجی برای مرتضی پورعلی‌گنجی پیدا کنیم و دو بازیکن حاضر در دفاع وسط را باهم هماهنگ کنیم. درست است که یمن و ویتنام حریفان دردسرسازی برای ما نبودند اما عراق می‌تواند از این ناهماهنگی استفاده کرده و به ما ضربه بزند.

کلهر در خصوص دیدار با عراق نیز تصریح کرد: عراق همیشه برای ما حریف خطرناکی بوده است و به نوعی گربه سیاه فوتبال ایران محسوب می‌شود اما این تیم از نظر دفاعی با مشکلات زیادی روبرو است و سا ختار دفاعی آنها شکننده است تیم ما باید از اول مسابقه پرسینگ را انجام دهد و عراق را در زمین خود محدود کند. برای این کار باید با نفرات زیادی حمله کنیم و فشار بیاوریم و اجازه تمرکز به عراق را ندهیم. برای این کار مدافعین کناری ما باید میل نفوذ بیشتری پیدا کنند و در حملات حضور موثرتری داشته باشند.

بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در خصوص عملکرد سردار آزمون در این تورنمنت عنوان کرد: سردار یک بازیکن کامل و یک مهاجم ششدانگ است که هم روی زمین و هم روی هوا عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد و کاملا در خدمت تیم است. مواقعی که خود نمی‌تواند اقدام به گلزنی کند برای هم‌تیمی‌های خود فضا ایجاد می‌کند و آنها را صاحب موقعیت می‌کند. در کل باید بگویم آزمون می‌تواند سال‌های سال در ترکیب تیم ملی ایران بدرخشد و نام خود را در تاریخ فوتبال ملی ایران جاودانه کند.

کلهر در پایان در خصوص اینکه چه تیمی شانس نخست قهرمانی دارد گفت: چند تیم هستند که می‌توانند قهرمان آسیا باشند و به یک اندازه هم شانس دارند عربستان را تیم بسیار خوبی دیدم همچنین کره، ژاپن و استرالیا هم تیم‌های خوبی هستند که به دفعات شایستگی‌های خود را به اثبات رساندند این تیم‌ها در کنار تیم ملی ایران مدعیان کسب عنوان قهرمانی هستند و نمی‌توان از تیم خاصی به عنوان شانس نخست نام برد.

نظر شما