شناسهٔ خبر: 30648295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

باید فرصت خدمت به جامعه اسلامی را قدر دانست

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جمع مدیران و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین به تفسیر سوره عصر پرداخت و اظهار کرد: خدوند در این سوره مبارکه به عصر سوگند یاد می‌کند و عصر یعنی سوگند به عصر رسول اکرم (ص) است.
وی با بیان اینکه پیغمبر (ص) تحولات بسیار عظیمی در عصر خود به وجود آوردند، تصریح کرد: مردم پیش از پیامبر (ص)، دختران خود را زنده به گور می‌کردند و بخاطر اسب و شتر خود به دیگری فخرفروشی می‌کردند اما با آمدن پیامبر (ص) بت‌پرستی به توحید، زندگی فخر فروشی به علم و حکمت و مسابقه دنیاپرستی به فداکاری، ایثارگری و شهادت طلبی تبدیل شد.
امام جمعه قزوین به آیه دوم سوره عصر اشاره کرد و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید هر کسی نتواند خود را با تحولات عظیم معنوی پس از ظهور پیامبر (ص) سازگار کند، در خسران و زیان خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن آمده است خسارتمندترین آدم‌ها کسانی هستند که همه کارها و زحمت‌هایشان در دنیا خلاصه شده است و جوانی‌شان در دنیا گم شد و کسانی که کارشان به اینجا کشیده می‌شود، خودشان حواسشان نیست و گمان می‌کنند موفق هستند.
امام جمعه قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پیغمبر (ص) منشأ تحولات بسیار عظیمی بودند و کسانی که نمی‌توانند با این تحولات هماهنگ باشند در خسران خواهند بود.
وی اظهار داشت: خداوند فرمود کسانی که به خدا و قیامت ایمان دارند، عمل صالح انجام می‌دهند، همدیگر را به حق سفارش می‌کنند و یکدیگر را به صبوری و شکیبایی دعوت می‌کنند، جزو خسارت دیده‌ها نیستند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: هیچ چیز به اندازه عمر آدمی قیمت ندارد و باید تلاش کنیم تا از فرصت‌های پیش رو به نحو شایسته بهره ببریم.
3013
انتهای پیام

نظر شما