شناسهٔ خبر: 30647486 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ثبت‌نام 80 درصد از داوطلبان کرمانشاهی آزمون حفظ در بقاع متبرکه

گروه فعالیت‌های قرآنی - حجت‌الاسلام میرزایی گفت: ۸۰ درصد از داوطلبان آزمون سراسری حفظ در کرمانشاه از طریق بقاع متبرکه ثبت‌نام کردند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن تا 5 بهمن‌ماه گفت: 80 درصد از داوطلبان آزمون سراسری حفظ در کرمانشاه از طریق 14 بقعه متبرکه استان در این رویداد قرآنی ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به ثبت‌نام 5 هزار و 800 نفر کرمانشاهی در آزمون سراسری حفظ تا این لحظه افزود: در کل کشور 46 هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کردند و استان کرمانشاه با فاصله زیاد در صدر ثبت‌نام آزمون حفظ سال 97 در بین استان‌ها تا این لحظه قرار دارد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به صدر قرار گرفتن استان کرمانشاه بین استان‌های کشور در میزان ثبت‌نام این آزمون اشاره و اظهار کرد: 6 سال مجموعه اوقاف در استان کرمانشاه این طرح را اجرا می‌کند و تلاش کرده تا اجرای این طرح را به‌صورت تخصصی انجام دهد و در این راستا بیش از 1000 طرح تربیت مربی حفظ برگزار کرده است.
حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: همچنین در سراسر استان کرمانشاه بیش از 15 شعبه قرآنی زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه بدین منظور فعالیت می‌کنند و مکلف به آموزش از طریق مربیان و برپایی کلاس قرآن در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌های افرادی که انگیزه لازم دارند، شده‌اند.
حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه تنها عامل موفقیت در برگزاری خوب این آزمون را بسط این کار به بدنه مردم دانست و گفت: به‌منظور برگزاری با کیفیت این آزمون اداره اوقاف کرمانشاه اقدام به برگزاری کلاس با مربیان با تجربه در سطح مدارس کرده که با استقبال مدارس روبه‌رو شده و هفته‌ای سه جلسه در مدارس کلاس قرآن برگزار شده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: نهضت ملی حفظ در استان کرمانشاه در حال شکل گرفتن است که امیدواریم بتوانیم سهمی هرچند کوچک در این رویداد بزرگ داشته باشیم.
انتهای پیام

نظر شما