شناسهٔ خبر: 30647202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دوره توان افزایی نجاتگران زن کشور در گیلان آغاز شد

رشت - ایرنا - نوزدهمین دوره آموزشی توان افزایی ویژه نجاتگران زن کشور از امروز (چهارشنبه) در مرکز آموزشی و تخصصی چاف لنگرود به میزبانی هلال احمر گیلان آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در نوزدهمین دوره آموزشی توان افزایی نجاتگران زن هلال احمر کشور 75 نفر از نجاتگران استان های قم، تهران، اردبیل، اصفهان، مرکزی، گلستان، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، گیلان، سمنان، لرستان، البرز، کرمانشاه و همدان شرکت دارند.
مهدی ولی پور توان افزایی و ارتقاء سطح عملی و علمی نجاتگران برای حضور موثر در حوادث را از اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان و اظهار کرد: نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر نیازمند باز آموزی و آموزش های مستمر برای حضور موثر در سوانح و حوادث هستند.
وی اظهار داشت: نجاتگران زن شرکت کننده در دوره توان افزایی در کارگاه های عملی کار با چوب بر و بتون بر، پنوماتیک، جابه جایی اجسام و نحوه ورود و خروج از آوار را به صورت عملی حضور می یابند، این شرکت کنندگان پیش از این نیز دوره تخصصی آوار (نجات در حوادث شهری ) را گذرانده اند.
نوزدهمین دوره آموزشی توان افزایی ویژه نجاتگران زن کشور به مدت دو روز در چاف لنگرود ادامه دارد.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 هزار و 172 عضو جوان و بیش از هشت هزار و 633 داوطلب با جمعیت هلال احمر استان گیلان همکاری می کنند.
7286/2007

نظر شما