شناسهٔ خبر: 30646514 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

ایرانی ها در گوگل چه جست و جو می کنند؟

کاربران فارسی زبان چه کلماتی را در حوزه اقتصاد جست و جو می کنند؟ این گزارش، جزئیاتی از این کلمات را نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

اقتصاد۲۴- از زمان گسترش شبکه های اجتماعی، راه های تازه تری هم برای دریافت اخبار به مخاطبان ارائه شد. از شهروند خبرنگاری تا جست و جو و پیگیری اخبار در شبکه های اجتماعی. اما در این میان، هنوز هم برای بسیاری از سایت های خبری سوال است که مخاطبان به چه موضوعاتی بیشتر علاقه دارند.
راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. شاید یکی از معتبرترین و ساده ترین راه ها، مراجعه به گوگل ترندز برای بررسی کلمات کلیدی است که مردم در سایت گوگل آن را جست و جو کرده اند. اگر بخواهیم کلمات کلیدی جست و جو شده در حوزه اقتصادی را بررسی کنیم، مسابلی از جمله سبد حمایتی دولت، بازار آزاد، بازار سهام، قیمت لحظه ای ارز و صرافی ملی چیزهایی است که برای کاربران فارسی زبان در حوزه اقتصاد جای سوال داشته است.
در این میان، مسابلی از قبیل افزایش حقوق بازنشستگان، واحد پول آرژانتین و قیمت خودرو نیز به چشم می خورد. این کلمات مربوط به تمام جست و جوهایی است که در یک سال اخیر صورت گرفته است.
در بازه کوتاه تر و در یک ماه اخیر، کلماتی مانند بوی بد تهران، بسته حمایتی بازنشستگان، قیمت دلار، طلا و سبد حمایتی دولت در سال ۹۷ چیزهایی است که بیشتر از موضوع های دیگر مورد سوال بوده است. در این یک ماه، مسابلی که موردجست و جو بوده دقیقا همان مسابلی است که بیشتر از همه اخبار در مورد آن صحبت می شد. به عنوان مثال در چند هفته گذشته که مساله بوی بد تهران مطرح شد، همه به دنبال این بودند که ریشه این بو را پیدا کنند.
یا مساله طلا و ارز و سبد حمایتی دولت در شرایطی در لیست کلمات کلیدی جست و جو شده قرار دارد که بیشترین نگرانی از نوسانات ارز در این مدت بود. بر همین اساس هم بیشترین کلمه جست و جو شده کلماتی از قبیل قیمت دلار و طلا بوده است.
اما در حوزه کاریابی، بیشترین موضوعی که جست و جو شده، مسابلی مربوط به آزمون های استخدامی بوده است. جست و جوی آدرس سایت هایی که نتیجه کاریابی و یا آزمون ها را منتشر می کرد، از جمله بیشترین جست و جوهای یک ماه اخیر در حوزه کاریابی بوده است.

نظر شما