شناسهٔ خبر: 30646467 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعتصاب عمومی در تونس در سالروز انقلاب

R7891/P/S8,88/CT10 / R7891/P36355/S8,88/CT10

یک مسئول در اتحادیه مشاغل تونس از ادامه اعتصاب عمومی در این کشور در آستانه هشتمین سالگرد انقلاب مردمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حفیظ حفیظ معاون  دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس اعلام کرد مذاکرات با دولت درباره افزایش دستمزدها شکست خورده است.

وی تاکید کرده است اعتصاب عمومی روز پنجشنبه 17 ژانویه(27 دی) همزمان با هشتمین سالگرد انقلاب تونس این کشور برگزار خواهد شد.

وی برگزاری اعتصاب را با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت تونس اعلام کرد.

محمد علی بوغدیری یکی دیگر از مسئولان اتحادیه مشاغل تونس در گفت‌وگو با المیادین وضعیت شغلی در این کشور عربی شمال ‌آفریقا را بسیار بد توصیف کرد. وی اظهار داشت نشستی که اتحادیه مشاغل با نخست وزیر تونس برگزار کرد، سه دقیقه طول کشید و هیچ نتیجه‌ای هم نداشته است.

بوغدیری تصریح کرد اعتصاب فردا به قوت خود باقی است و اتحادیه مشاغل شنبه آینده برای تصمیم‌گیری درباره گام‌های بیشتر نشست برگزار خواهد کرد.

اتحادیه مشاغل تونس با  اعلام شکست مذاکرات با دولت خواستار اعتصاب  عمومی در روز پنجشنبه(فردا) شده است که هشتمین سالگرد انقلاب ژانویه 2011 تونس به شمار می‌رود.

در همین ارتباط، اتحادیه مشاغل تونس در صفحه خود در فیسبوک تصریح کرد مذاکرات با دولت شکست خورد، برای اعتصاب آینده در روز پنجشنبه آماده شوید و از مطالبات خود دفاع کنید و به وطن خود وفادار بمانید.

منابع تونسی همچنین اعلام کرده بودند که اساتید دانشگاه‌های تونس برای پنجمین روز در اعتراض به سیاست وقت کشی حکومت در اجرای توافقات گذشته درباره اصلاح آموزش عالی و بازنگری آن، اعتصاب می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما