شناسهٔ خبر: 30642711 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

ثبت‌نام ۱۸ هزار ۴۰۰ نفر در سامانه بچه‌های مسجد/ توزیع ۱۵ هزار جلد کتاب در بین کانون‌های مساجد ایلام

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: ۲۰ عنوان برنامه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در دیدار هیئت بازرسی اعزامی از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار کرد: استان ایلام با جمعیتی در حدود 650 هزار نفر دارای 645 مسجد و حسینیه در مناطق مختلف روستایی و شهری است.

 وی، بابیان اینکه قرار گرفتن در مسیر تردد زوار عتبات عالیات و 8 سال دفاع مقدس از ویژگی‌های منحصربه‌فرد استان ایلام است، افزود: سالیانه بیش از 2 میلیون زائر و روزانه در حدود 6 هزار نفر از مرز مهران برای زیارت عتبات عالیات تردد می‌کنند و این‌یک ظرفیت بزرگ فرهنگی برای استان ایلام است.


مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، بابیان اینکه در حال حاضر 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف این استان فعالیت دارند، ابراز کرد: یکی از برنامه‌های ایام الله دهه فجر سال جاری افتتاح کانون‌های تازه تأسیس است که درصورت اخذ مجوز فعالیت از سوی ستاد 15کانون جدید تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.  

چراغی  چراغی پور، با تأکید بر اینکه در حال حاضر 18 هزار و 400 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری در سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از ابتدای سال جاری فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ازجمله بحث ایثار و شهادت، اوقات فراغت، اجرای سوگواره علمدار کربلا به میزبانی استان، اربعین حسینی و راه‌اندازی موکب‌های علمدار کربلا و تهیه بسته‌های فرهنگی برای زوار و برنامه قرآنی مدهامتان ازجمله برنامه‌های انجام‌شده است.

وی، با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای اجرای گروه سرود 600 نفره در 12 بهمن و طلیعه برنامه‌های دهه فجر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) استان ایلام فراهم‌شده است، تصریح کرد: 20 عنوان برنامه هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری این استان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: در حال حاضر 75 کتابخانه عمومی مخزن دار و دارای مجوز از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور در این استان فعالیت دارند و همچنین در سال جاری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان 15 هزار جلد کتاب در بین کانون‌های مساجد این استان توزیع‌شده است.

  چراغی پور، در پایان با تقدیر از حمایت‌ها و تعامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با این دبیرخانه، خاطرنشان کرد: همکاری و تعامل سازنده‌ای بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای توسعه و ارتقای فعالیت‌های کانون‌های مساجد وجود دارد.

 این گروه اعزامی از ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به سرپرستی اسماعیل رضایی، کارشناس مسئول فرهنگی معاونت فرهنگی ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور و همراهی مرتضی انقانی مدیر دفتر آموزش و مطالعات فرهنگی به مدت 2 روز در استان ایلام حضور دارند.

  پیگیری برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت فرهنگی در استان‌ها، پیگیری روند اجرای سرود 40 هزارنفری در سطح استان‌ها در 12 بهمن و ایام‌الله دهه فجر، برنامه کتاب و کتاب‌خوانی در سطح کانون‌ها به‌ویژه برنامه شنبه‌های کتاب، اجرای برنامه قرآنی مدهامتان و بحث آسیب‌های اجتماعی ازجمله اهداف حضور این گروه اعزامی از مرکز در ایلام است.                      

نظر شما