شناسهٔ خبر: 30642356 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۱۰ فناوری جدید متحول کننده گردشگری و سفر

تاثیر فناوری بر گردشگری و سفر، محدود به بهبود امنیت پرواز یا آسان‌تر شدن فرایند رزرو هتل نیست؛ به زودی تجهیزاتی وارد بازار می‌شوند که سفرها را لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهند کرد. با استفاده از فناوری جدید، تجهیزاتی مثل کوله‌پشتی ضد کمر درد،  دستگاه کرم ضد آفتاب و تاکسی‌های پرنده ساخته شده است و امید است در سال آینده به صورت انبوه در بازارها وارد شوند.

صاحب‌خبر -

در ادامه با لست سکند همراه باشید تا ۱۰ مورد از این فناوری‌های متحول کننده‌ی گردشگری و سفر را باهم مرور کنیم.

عینک ضد بیماری حرکت

اگر شما هم در سفرهای جاده‌ای پر پیچ و خم یا هنگام سفر با هواپیما دچار حالت تهوع و سرگیجه می‌شوید، پس با این عینک می‌توانید از دست این حالت و بیماری آزار دهنده خلاص شوید. بیماری سفر یا همان بیماری حرکت، تحت تاثیر عدم تطابق سیستم تعادل گوش میانی با تصویری که چشم‌ها آن را می‌بینند، ایجاد می‌شود.

این عینک نه چندان زیبا، با ایجاد یک خط افق مصنوعی، باعث از بین رفتن سیگنال‌های نامنطبق بین گوش و چشم می‌شود. این عینک روی ۹۵ درصد افرادی که دچار بیماری حرکت می‌شوند جواب می‌دهد. کافی است ۱۲ دقیقه آن را به چشم بزنید تا در ادامه‌ی سفر سرگیجه و تهوع نداشته باشید.

خرید بلیط هواپیما با تصویر اینستاگرام

شرکت هواپیمایی ایزی‌جت یک اپلیکیشن برای موبایل‌ها طراحی کرده است که خرید بلیط را در حد گرفتن یک اسکرین‌شات از مقصد ساده کرده است. برای پیدا کردن بهترین بلیط برای رسیدن به مقصدی که تصویرش را در اینستاگرام پیدا کرده‌اید، نیاز به تایپ کردن و جستجو نیست و فقط باید یک تصویر از اینستاگرام خود را آپلود کنید تا سیستم هوشمند آن، بهترین مسیرها را برایتان پیدا کند.

خرید بلیط هواپیما با تصویر اینستاگرام

این اپلیکیشن در حال حاضر برای مناطق اروپا و شمال آفریقا فعال است. این شرکت اعلام کرده‌ است در صورت موفقیت طرح، سایر شبکه‌های اجتماعی را هم پشتیبانی خواهد کرد.

مراقبت از کمر در هنگام پیاده‌روی با کوله‌پشتی

آزاردهنده‌ترین بخش گردش با کوله‌پشتی زمانی است که به مقصد رسیده‌اید یا بعد از گردش به خانه برگشته‌اید و کمردرد شروع می‌شود. هر چه کوله‌پشتی سنگین‌تر و بزرگ‌تر باشد، فشار بیشتری به کمر وارد می‌شود. به ویژه اگر مجبور شوید مسافتی را سریع راه بروید، تکان خوردن کوله‌پشتی اذیت کننده می‌شود.

خرید بلیط هواپیما با تصویر اینستاگرام

یک کوله‌پشتی جدید با فناوری موسوم به شناورسازی این فشار را از روی کمر برمی‌دارد و حتی دویدن را با کوله‌پشتی آسان می‌کند. در این کوله‌پشتی‌ها از یک چهارچوب ریل مانند برای شناور ساختن استفاده کرده‌اند تا هرچقدر سریع‌تر حرکت کنید، باز هم کوله در ارتفاع ثابتی بماند. در کوله‌پشتی‌های معمولی اگر بخواهید بدوید، انرژی زیادی از شما گرفته می‌شود، اما با این فناوری جدید فشار بسیار کمی احساس می‌شود.

محفظه استراحت فرودگاهی

اگر به هر دلیلی مجبور شوید چند ساعت در فرودگاه بمانید، پیدا کردن یک مکان مناسب برای استراحت دشوار است. چند شرکت و فرودگاه اقدام به ساخت و نصب محفظه‌هایی برای استراحت و خواب کرده‌اند که امکاناتی مثل اینترنت وای‌فای، محلی برای نگهداری بار و تلویزیون دارند. هزینه‌ی این محفظه‌های استراحت، ساعتی حساب می‌شود و به تازگی در چند فرودگاه نصب شده‌اند.

خرید بلیط هواپیما با تصویر اینستاگرام

نوع پیشرفته‌تر محفظه‌های استراحت که در مرحله‌ی آزمایشی هستند، مجهز به سیستم ماساژ و پخش نور و صدای آرام‌بخش هستند تا به ریلکس شدن بدن بیشتر کمک کنند.

دستگاه کرم ضد آفتاب زدن به کل بدن

بدون کرم ضد آفتاب، ماندن طولانی مدت زیر آفتاب سوزان ضرر زیادی دارد. یک مشکل متداول در استفاده از کرم‌های ضد آفتاب ناتوانی یا سخت بودن زدن کرم به کل بدن است. بیشتر افراد که می‌خواهند ساعات طولانی بدون پوشش جلوی آفتاب باشند فقط صورت خود را کرم می‌زنند.

دستگاه کرم ضد آفتاب زدن به کل بدن

دستگاهی به نام SnappyScreen می‌تواند بدون دخالت دست و در عرض چند ثانیه مایع ضد آفتاب را به کل بدن اسپری کند. فقط باید روی صفحه گردان دستگاه بایستید و مقدار ضد آفتاب مورد نیاز را انتخاب کنید. دستگاه شروع به اسپری می‌کند و هیچ نیازی به مالیدن کرم نخواهید داشت.

اپلیکیشنی که طول صف‌های فرودگاه را نمایش می‌دهد

ایستادن در صف‌های بازرسی و امنیتی فرودگاه‌های شلوغ بسیار کسل کننده است. یک اپلیکیشن جالب در آمریکا ارائه شده است که طول صف‌های تشکیل شده در فرودگاه‌ها را نمایش می‌دهد. با دانستن این که چه زمانی صف‌ها شلوغ می‌شود و چه زمانی خلوت، می‌توان در زمان مناسبی به فرودگاه رفت.

اپلیکیشنی که طول صف‌های فرودگاه را نمایش می‌دهد

گردش با فناوری واقعیت مجازی

یک پروژه‌ی جالب گردشگری به جای این که مسافرانش را به شهرهای مختلف دنیا ببرد، آن‌ها را در یک سالن با عینک‌های واقعیت مجازی به سفر می‌برد. این شرکت ژاپنی از مشتریان دعوت می‌کند تا در سفر مجازی حدود ۲ ساعته، به چند شهر مشهور سفر کنند و از غذاهای هر شهر لذت ببرند.

گردش با فناوری واقعیت مجازی

مهماندارانی شبیه مهماندار هواپیما و صندلی‌هایی شبیه هواپیما این حس و حال را بهتر منتقل می‌کند. در این سفر می‌توان منظره‌ای ۳۶۰ درجه از جاذبه‌های گردشگری را تماشا کرد.

پهپادهای مسافرت درون شهری

چند شرکت بزرگ در دنیا در پروژه‌های مشابهی قصد دارند پرنده‌هایی شبیه پهپاد برای جا به جایی مسافران درون شهری بسازند. چند پرواز آزمایشی موفق در آلمان و دبی انجام شده است.

پهپادهای مسافرت درون شهری

این وسیله‌های پرنده با نیروی الکتریسیته کار می‌کنند و می‌توانند تا نیم ساعت پرواز کنند. با ورود این نوع وسیله‌های پرنده می‌توان امیدوار بود تا اندازه‌ای از ترافیک زمینی شهرها کاسته شود.

دسترسی به هتل‌ها برای چند ساعت

برای هرکسی امکان دارد اتفاق بیافتد که برای یک مسافرت یک روزه به شهری برود و به هر دلیلی نیاز به مکانی برای استراحت چند ساعته در یک فضای خصوصی و استفاده از حمام و... داشته باشد. برای این مشکل راهکارهای مختلفی می‌توان پیشنهاد کرد اما اگر می‌شد برای چند ساعت در یک هتل درجه یک اقامت داشت و به همان اندازه هزینه پرداخت کرد، راهکار جالبی می‌شد.

دسترسی به هتل‌ها برای چند ساعت

این امکان را چند هتل در شهر نیویورک و سان‌فرانسیسکو با مشارکت شرکتی به نام «Recharge» فراهم کرده‌اند. هر مسافری که بخواهد برای مدتی کمتر از یک روز در هتل اقامت داشته باشد، دیگر نیازی به پرداخت کل هزینه ندارد و هتل‌ها هم امکانات مناسبی برای این افراد ارائه می‌کنند.

نیازی به شستن لباس نخواهید داشت

یک شرکت دانمارکی زیرپوش‌هایی را تولید کرده است که تا چند هفته بدون شستشو هم تمیز می‌مانند. در این پارچه‌ها از مواد مدرن بر پایه‌ی نقره استفاده شده تا از تجمع باکتری و بو گرفتن جلوگیری شود. با داشتن چنین لباس‌هایی، بار کمتری را در مسافرت‌هایتان به همراه خواهید داشت و البته آب کمتری هم برای شستشو مصرف می‌شود.

به نظرتان چقدر طول می‌کشد تا پای چنین تکنولوژی‌هایی به کشورمان باز شود؟ آیا روزی می‌رسد که ما هم با استفاده از چنین فناوری‌هایی، صنعت گردشگری کشور را متحول کنیم؟

لست سکند

2121

برچسب‌ها:

نظر شما