شناسهٔ خبر: 3064234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیر الجزایر : فعالان عرصه ICT راههای گسترش روابط بین ایران و الجزایر را بررسی می کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر گفت: به منظور گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور ایران و الجزایر در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، نماینده ها و فعالان این حوزه راههای گسترش روابط را بررسی کرده و در این زمینه تلاش خود را پررنگ تر می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش مر کز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر محمود واعظی در دیدار خود با رسفیان میموفی ، سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجرایز در ایران اظهار داشت: با توجه به برگزاری چند کنفرانس جهانی و مجامع بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال آینده ، گسترش همکاری های دو طرف می تواند به حضور چشم گیر دو کشور در این مجامع کمک کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شرکت های ایرانی فعال در عرصه ICT پتانسیل های بالایی برای همکاری با کشور الجزایر دارند تصریح کرد: گسترش مبادلات تجاری در عرصه ICT نیازمند شناسایی پتانسیل های دو کشور بوده که راههای امکان شناسایی این پتانسیل ها باید فراهم شود.
وی همچنین به امکان شرکت پست ایران برای چاپ تمبر به صورت مشترک بین دو کشور اشاره کرد و گفت: به زودی این روابط در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترده تر خواهد شد و مشکلاتی که در مسیر های ارتباطی دو کشور وجود دارد با همفکری و تعامل دو کشور بر طرف می شود.
برقراری رومینگ دو کشور و همچنین بررسی زیر ساخت ها برای بهبود مسیر ارتباطاتی از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که دکتر واعظی بر حل این مشکلات تاکید کرد.
سفیر الجزایر نیز با بیان این که ایران و الجزایر همواره روابط خوبی با هم داشته اند و امروز این روابط باید گسترده تر شود تصریح کرد: کشور الجزایر طی چند سال گذشته روابط خود را با ایران بیشتر کرده و با توجه به با رشد اقتصادی قابل توجه این کشور امید واریم این همکاری ها گسترش یابد.
وی با اشاره به فعالیت های مثبت شرکت های ایرانی فعال در الجزایر افزود: با توجه به حسن روابط دو کشور به دنبال گسترش این شکل همکاری ها هستیم.

نظر شما