شناسهٔ خبر: 30640527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازداشت گوینده پرس تی‌وی در آمریکا

پرس تی‌وی از بازداشت مرضیه هاشمی، گوینده آمریکایی این شبکه خبری، در واشنگتن خبر داد.

صاحب‌خبر -

بازداشت گوینده پرس تی‌وی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری ایرانی پرس تی‌وی اعلام کرد مرضیه هاشمی، گوینده خبر این شبکه، بدون اتهام مشخصی در واشنگتن بازداشت شده است. ­

این شبکه همچنین اعلام کرد خانم هاشمی در تماس با خانواده‌اش از بدرفتاری ماموران با خود خبر داد.

گفته می‌شود این گوینده پرس تی‌وی برای دیدار با خانواده و برادر بیمار خود به واشنگتن سفر کرده بود که از سوی ماموران آمریکایی بازداشت شد.

در همین حال، کالین کمپبل، خبرنگار پرس تی‌وی، از پایتخت آمریکا به صورت زنده گزارش داد شرایط مرضیه هاشمی که در زندانی در واشنگتن دی سی به سر می‌برد بسیار بد است، زیرا گفته می‌شود، مأموران آمریکایی حجاب وی را پس از بازداشت، برداشته و همچنین او را از دریافت غذای حلال محروم کرده‌اند.

او افزود: این واقعاً نگران‌کننده است، به ویژه گزارش‌ها در این خصوص که شاید مأموران پس از بازداشت مرضیه هاشمی، حجاب وی را برداشته اند و حتی شاید مرتکب برخی دیگر از موارد نقض حقوق دینی این خانم شده باشند. هنوز مشخص نیست که چرا وی بازداشت شده است و چرا او را هدف قرار داده‌اند. هرچند ما تلاش داریم جزئیات بیشتری از اطلاعات در این خصوص به دست آوریم، هنوز به عمق این ماجرا و چرایی آن واقف نشده‌ایم. از اینرو، ما همچنان منتظر دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه هستیم.

بیشتر بخوانید:
جزئیات دستگیری مجری پرس‌تی‌وی در آمریکا + فیلم
دفاع تمام قد مدیران رسانه ملی از خبرنگار بازداشت شده پرس تی وی در آمریکا + فیلم

این خبرنگار پرس تی‌وی در پاسخ به پرسش مجری این شبکه که شرایط هاشمی در بازداشتگاه  تا چه اندازه بد است، گفت: انتظار ندارم شرایط وی از این که تاکنون بوده است، بدتر شود. مثلاً انتظار ندارم که وی را با شکنجه‌هایی مانند «غرق مصنوعی» یا امثال آن مواجه کنند. حتی تصور این مسئله نیز بسیار هراس‌آور است که بخواهند وی را با چنین شکنجه‌هایی بیازارند. در هر حال، حدس و گمانه‌زنی‌ها در این خصوص ادامه دارد، به ویژه به این دلیل که ما اصلاً نمی‌دانیم چرا وی را دستگیر کرده‌اند. ما نمی‌دانیم چه کسی دستور این بازداشت را صادر کرده و چه کسی آن را به اجرا گذاشته است. ما نمی‌دانیم آنان وی را با چه مسائلی مرتبط دانسته اند که بخواهند بازداشت وی را به آن دلیل توجیه کنند. ما امیدواریم وی را با تدابیر خشن یا تاکتیک‌های افراطی (شکنجه) مواجه نکنند.

کمپبل در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود آمریکا مهد آزادگان و سرزمین آزادی بیان و ابراز عقاید است. آیا این عجیب نیست که یک خبرنگار آمریکایی (مرضیه هاشمی) که صرفاً برای پرس تی‌وی کار می‌کند، در آمریکا بدون ایراد هیچ اتهامی بازداشت شود، نیز گفت: همین که وی بدون هیچ دلیلی دستگیر شده، این مسئله را بسیار نگران‌کننده کرده است. آیا این بدان معنا است که سایر روزنامه‌نگاران یا خبرنگاران به دلایل نامعلوم دستگیر خواهند شد؟ آیا کسانی که برای ایران کار می‌کنند، یا ایرانی‌تبار هستند نیز در آمریکا بازداشت خواهند شد؟ هیچکس نمی‌داند چرا چنین اتفاقی افتاده است. این حقیقت که تاکنون مسئولان آمریکایی هیچ جزئیاتی درباره این بازداشت اعلام نکرده‌اند، مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده است. ما نمی‌دانیم که آیا آنان می‌خواهند افراد دیگری را نیز هدف قرار داده و آنان را نیز دستگیر کنند؟

وی افزود: به نظر من، اعتراضات به این مسئله فردا صبح بیشتر خواهد شد، زیرا اکنون اینجا در پایتخت آمریکا نزدیک نیمه شب است و اکثر افراد خواب هستند. فردا که بیدار شوند این خبر را خواهند شنید و اعتراضات به این مسئله بیشتر خواهد شد و مردم دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر درباره این بازداشت را مطالبه خواهند کرد و خواستار پاسخگویی مسئولان (آمریکایی) خواهند شد.

مرضیه هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ آمریکایی الاصل شبکه‌ی پرس تی‌وی است. وی با نام «ملانی فرانکلین» در ایالت کلرادو آمریکا به دنیا آمده و در رشته‌ رسانه فارغ‌التحصیل شده است. او در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما